Avoimet työpaikat

Tule mukaan iloiseen joukkoomme ja hae meille töihin!

Tule hyvän päivän tekijäksi!

Artikkeli löytyy myös kielellä: Svenska (ruotsi)

Tule hyvän päivän tekijäksi!

 

Pilke päiväkotien tärkein tavoite on tarjota lapselle hyvä päivä – joka päivä. Lapsen hyvä päivä ei synny ihan itsestään. Sen tekevät varhaiskasvatuksen ammattilaiset positiivisella ja pitkäjänteisellä työllään. Liity nyt hyvän päivän tekijöiden joukkoon!

 

Mikä tekee sinun päivästäsi hyvän? Haluamme tarjota työntekijöillemme motivoivan ja turvallisen työarjen, positiivisen ilmapiirin, työkaluja kehittymiseen ja mahdollisuuden vaikuttaa työhönsä.

 

Työtapamme on ratkaisukeskeinen ja kannustamme työntekijöitämme kokeilemaan uudenlaisia asioita ja hyödyntämään omia, uniikkeja vahvuuksiaan. Vastuullista ja vaativaa työtä ei tarvitse tehdä yksin. Pilkkeellä vallitsee avoin ilmapiiri ja vahva kehittämisen, mentoroinnin ja sparrauksen kulttuuri. Laadimme vuosittaisen työhyvinvointisuunnitelman, joka tukee henkilöstön työssä jaksamista. Jo nyt voimme ylpeänä kertoa, että meillä viihdytään. Viimeisimmässä henkilöstökyselyssä koko yritys sai arvosanaksi 4.02/5, mutta aina on varaa tehdä päivistä yhä parempia. Hae joukkoomme ja kerro, mitä sinä työltäsi toivot!

 

”Arvostan sitä, että yrityksessä panostetaan positiivisuuteen. Se näkyy toiminnassa ja vaikuttaa työilmapiiriin. Yhdessä synnytettyjä ideoita otetaan käyttöön.” Tiina, päiväkodin johtaja

 

”Saan käyttää omia vahvuuksiani ja minulla on vapaus tehdä omannäköistä työtä.” 

Paula, lastentarhanopettaja

 

”Työntekijöistä pidetään hyvä huoli ja tarjolla on hyviä koulutuksia.” 

Sanna, lastenhoitaja

URATARINA: Anu Volanen

Tehtävänä sanoittaa arkea

 

Jos päiväkodin eteisessä iskeekin jollekin kiukku, on se hyvä hetki pysähtyä ja pohtia koko porukalla. Lastentarhanopettaja Anu Volanen kääntää kiukut voitoiksi.

“Paras hetki päivässä on, kun lapsi onnistuu ja oppii jotakin”, sanoo Anu Volanen, joka työskentelee lastentarhanopettajana Espoossa. Kyse voi olla esimerkiksi uuden sanan oppimisesta tai arjen taidosta – vaikka siitä, että lapsi oppii laittamaan kengät itse jalkaan.

“Lapselle se voi olla todella iso asia. On ihanaa iloita lapsen kanssa.”

Volanen työskentelee Kanin kolo -päiväkodissa 3–5-vuotiaiden ryhmässä, jossa on nyt 23 lasta. Arjen pyörittäminen päiväkodissa on ajan, henkilökunnan tekemien suunnitelmien ja lasten kuuntelun muodostama yhtälö. Lasten hoidon ja kasvatuksen lisäksi työhön kuuluu päivittäinen yhteistyö perheiden kanssa sekä päiväkodin ohjelman suunnittelu.

Lue lisää!

Artikkeli löytyy myös kielellä:
Svenska (ruotsi)

“Osittain teemme sitä mitä arki tuo tullessaan ja osittain sitä mitä on etukäteen suunniteltu.”

Vaikka päivän suunnittelisi ja tilanteita ennakoisi etukäteen hyvin, aina kaikki ei mene suunnitelmien mukaan.

“Jos joku menee pieleen, niin sitten pysähdytään. Mennään vaikka istumaan ja jutellaan. Otetaan tarvittaessa koko lapsiryhmä mukaan ja mietitään, että miksi kaikki huutavat tai miksi eteisessä on ruuhkaa”, kuvaa Volanen. “Työni on pitkälti arjen sanoittamista lapsille.”

Volanen kehuu vuolaasti työyhteisöään:

“Tässä työpaikassa ihmiset selvästi haluavat kehittyä. Kaikki haluavat kouluttautua ja joukossa on uudistumisen ilmapiiri. Se on yksi syy, miksi olen täällä töissä.” Henkilökunta on esimerkiksi tutkinut yhdessä kiinnostuneena uutta varhaiskasvatussuunnitelmaa.

Innosta kertoo sekin, että henkilökunta haluaa järjestää lasten kanssa hauskoja tapahtumia, kuten vaikka vappujuhlat.

“Ilmapiiri on iloinen ja myönteinen. Lapsiin suhtaudutaan aidon välittävästi.”

Sellaiseen paikkaan on sekä työntekijöiden että lasten aamulla hyvä tulla.

URATARINA: Minna Myllymäki

Legorakennelmia ja luotsaamista

 

Minna Myllymäellä on Pilkkeellä monipuolinen työnkuva: hän sekä luotsaa tutuksi tullutta esikoululaisten ryhmää kohti koulua että johtaa koko päiväkotia.

Päiväkodin johtaja Minna Myllymäen aamu on alkanut vauhdikkaasti, kun uusi perhe on käynyt tutustumassa päiväkotiin.

“Tyypillistä työpäivää ei ole”, sanoo Myllymäki. Hänen työhönsä kuuluu nyt paitsi päiväkodin asiakkaiksi tuleviin perheisiin tutustuminen, myös aivan uudenlaiset työtehtävät. Yli 10 vuotta lastentarhanopettajana työskennellyt Myllymäki on siirtynyt tänä keväänä lastentarhanopettajasta päiväkodin johtajaksi.

“Minulla on hirveästi opittavaa ja se on positiivinen asia”, hän kuvaa.

“Sellainen päivä on hyvä, kun löydän etsimäni tiedon.”

Lue lisää!

Artikkeli löytyy myös kielellä:
Svenska (ruotsi)

Ensimmäistä kertaa Myllymäki ei kuitenkaan päiväkodin johtajana työskentele, sillä muutama vuosi sitten hän sijaisti vuoden ajan hoitovapaalla ollutta päiväkodin johtajaa.

Myllymäen nykyisessä työpaikassa, Nokialla sijaitsevassa Peppi & Bobby -päiväkodissa on kolme englanninkielistä ryhmää. Kaikkiaan päiväkodissa on 120 paikkaa ja englanninkielisessä esikoululaisten ryhmässä on 15 lasta.

Vilskettä arkeen tuo Myllymäen monipuolinen työnkuva. Nimittäin tämän kevään ajan hän työskentelee johtajan tehtävänsä lisäksi aamupäivät esikoululaisten ryhmässä – aina kun vaan ehtii. Näin hän ehtii vielä saattelemaan tutuiksi tulleet lapset kouluvalmiiksi.

Englannin maisteri hurahti varhaiskasvatukseen

Lukion jälkeen Myllymäki opiskeli ylioppilasmerkonomiksi ja sen jälkeen hän jatkoi opintoja yliopistossa, pääaineenaan englantilainen filologia. Maisteriksi valmistunut Myllymäki suoritti aineenopettajan opinnot, jonka jälkeen hänellä oli kaksi uravaihtoehtoa mielessään. Toinen vaihtoehto oli työskennellä varhaiskasvatuksessa ja toinen oli opettaa aikuisille englannin kieltä. Lapset veivät voiton.

“Hurahdin varhaiskasvatukseen”, Myllymäki sanoo. Töiden ohella hän pätevöityi lastentarhanopettajaksi suorittamalla sosionomin opinnot.

Kielitaitoa jo esiopetuksesta – ja YouTubesta

Peppi & Bobby -päiväkodin esiopetuksesta 80 prosenttia toteutetaan englanniksi ja 20 prosenttia suomen kielellä. Lapset opiskelevat suomen kielellä esimerkiksi kirjaimia, äänteitä ja riimittelyjä.

Jotkut ryhmän lapset ovat aiemmin asuneet ulkomailla, mutta valtaosa lapsista on tavallisista suomalaisperheistä. Lasten englannin kielen taidot hämmästyttävät joskus aikuisia.  “Monet lapset oppivat englannin kieltä YouTubesta”, kuvaa Myllymäki.

Hän itse saa motivaatiota esimerkiksi niistä hetkistä, kun lapset ovat innoissaan vastassa töihin tulijaa aamulla.

“Tule katsomaan, mitä olen rakentanut legoista”, hihkuvat lapset silloin.

Onnistumisen tunteita Myllymäki saa myös siitä, kun hän näkee lasten oppivan ja kehittyvän valmiiksi koulua varten.

“Kevätjuhlissa on aina haikeaa ja lapsia tulee ikävä. Muistan vielä millaisia he olivat, kun tulivat päiväkotiin pieninä.”

Yhteistyössä

Pilke päiväkodit oy

Toimisto
Rajatorpantie 8 A
01600 Vantaa

Liity sähköpostilistallemme:

Olemme Facebookissa, Twitterissä ja Instagramissa!

© Copyright 2018 Pilke Päiväkodit