Pilke ja Metropolia yhteistyöhön

Tiedote: Yhteistyöllä tulevaisuuden tekijöitä Pilke päiväkodeille

Tiedote 17.4.2018

Yhteistyöllä tulevaisuuden tekijöitä Pilke päiväkodeille

Pilke päiväkodit Oy ja Metropolia ovat solmineet työelämäyhteistyösopimuksen 16.4.2018. Laaja-alaisella ja syvemmällä yhteistyöllä molempien osapuolten toiminnasta tehdään tavoitteellista, helppoa ja systemaattista. Yhteistyö liittyy oppimistoimintaan, tutkimus-, kehitys- ja innovaatiotoimintaan sekä organisaatiolle tarjottaviin täydennyskoulutuksiin, valmennuksiin ja muihin kehittämispalveluihin.

”Työelämässä tarvitaan jatkuvasti uusia taitoja ja tietämystä tulevaisuuden vaatimuksista. Yhteistyö Metropolian kanssa mahdollistaa opiskelijan kosketuksen varhaiskasvatuksen arkeen ja samalla työyhteisö saa uusinta tietoutta ja taitoa oman osaamisen lisäämiseksi. Mielenkiintoista yhteistyöstä tekee mahdollisuus monialaisuuteen; toimintaterapeutit voivat harjoitella päiväkotiympäristössä ja työntekijät saavat vinkkejä tuen järjestämiseen arjessa. Uskon, että Pilke sekä Metropolia hyötyvät monialaisen ammatillisuuden jakamisesta”, kommentoi Pilke päiväkotien toimitusjohtaja Minna Martikainen.

”Yhteistyön myötä saamme ajantasaista tietoa muun muassa eri opintokokonaisuuksista ja opintojen painotuksista sekä opiskelijoiden odotuksista ja toiveista tulevaisuuden työn ja työnantajan suhteen. Opiskelijoiden tuoreet ajatukset ja kehitysideat esimerkiksi opinnäytetöiden ja harjoittelujaksojen kautta ovat erityisen tervetulleita ja niiden avulla pystymme mahdollisesti kehittämään toimintojamme. Yhteistyön kautta pystymme parantamaan näkyvyyttämme työnantajana ja toiveenamme on löytää Metropolian kautta juuri niitä oikeita tulevaisuuden työntekijöitä meille”, kertoo Pilke päiväkotien henkilöstöjohtaja Reija Ketoja.

Pilke päiväkodit Oy on kotimainen varhaiskasvatuspalveluja tarjoava yritys, jolla on yhteensä 79 päiväkotia ympäri Suomen. Yrityksen päiväkodeissa leikkii ja kasvaa noin 4500 lasta ja se työllistää noin 950 varhaiskasvatuksen ammattilaista.

Saila Nevanen                                                                              Reija Ketoja
Lehtori, Sosiaalinen hyvinvointi                                              Henkilöstöjohtaja
Metropolia Ammattikorkeakoulu                                            Pilke päiväkodit Oy
Salla.nevanen@metropolia.fi                                                   reija.ketoja@pilkepaivakodit.fi