Pilke avaa toisen päiväkodin Vaasaan

Tiedote: Vaasaan aukeaa tammikuussa uusi kaksikielinen päiväkoti

Vaasan varhaiskasvatustarjonta monipuolistuu tammikuussa 2019, kun Pilke päiväkodit Oy avaa kaksikielisen päiväkoti Pikkuponin Pukinjärveen uudisrakennukseen.

Päiväkoti Pikkuponissa on 75 päivähoitopaikkaa 0–5-vuotiaille lapsille ja päiväkodissa puhutaan sekä suomea että englantia.

Päiväkodin tavoitteena on tutustuttaa lapset englannin kieleen ja rohkaista heitä uuden kielen aktiiviseen käyttöön. Erillisiä oppitunteja tai kielenopetushetkiä kaksikielisessä varhaiskasvatuksessa ei ole, vaan kieli on mukana koko päivän, kaikissa hetkissä ja lapset oppivat englantia arjen rutiinien lomassa, laulujen ja leikkien avulla. Päiväkodissa toteutetaan valtakunnallisen varhaiskasvatussuunnitelman perusteiden mukaista laajamittaista kaksikielistä varhaiskasvatusta.

Päiväkoti Pikkuponi on yksityinen päiväkoti, joihin haetaan palveluseteliä Vaasan kaupungilta. Päiväkodin päivähoitomaksu on sama kuin kunnallisessa varhaiskasvatuksessa.

Pilke päiväkodit Oy on kotimainen varhaiskasvatuspalveluja tarjoava yritys, jolla on 99 päiväkotia ympäri Suomen. Pilkkeellä on ennestään Vaasassa ruotsinkielinen päiväkoti Kolibridalen, joka sijaitsee Gerbyntiellä.

”Olemme iloisia uudesta Pilke-perheen jäsenestä Vaasassa. Kolibridalen saa nyt ”pikkusisaren” Pikkuponin ja kieli vaihtuu englanniksi. Tutkimustiedot osoittavat, että mitä varhaisemmassa vaiheessa lapselle annetaan mahdollisuus oppi vieras kieli, sitä paremmin sen omaksuminen sujuu. Pilke Pikkuponia on rakennettu hyvässä yhteistyössä Vaasan varhaiskasvatuksen kanssa.” kertoo Pilke päiväkotien toimitusjohtaja Minna Martikainen.

Varhaiskasvatustoiminnan lisäksi Pilke järjestää perusopetuksen iltapäivätoimintaa 29 koululla ja muuta kerhotoimintaa. Pilke päiväkodeissa leikkii ja kasvaa noin 6200 lasta ja yritys työllistää noin 1100 varhaiskasvatuksen ammattilaista. Pilke päiväkotien laatulupaus on – parasta oppia pienelle!

www.pilkepaivakodit.fi