Pilke Tähtimetsässä perhekahvila

Tiedote: Turun Hirvensalossa uusi perhekahvila

Lehdistötiedote 30.9.2016

Turun Pilke kielikylpypäiväkoti Tähtimetsässä toimii perhekahvila – kotona olevien vanhempien ”olohuone”

Turun Pilke kielikylpypäiväkoti Tähtimetsään on avattu perhekahvila, joka on avoin kohtaamispaikka kaiken ikäisille lapsille ja vanhemmille. Tarjolla on mukavaa ja leppoista yhdessä oloa kahvittelun ja lasten omien leikkien merkeissä.

Perhekahvila on syksyllä 2016 avoinna klo 9-10.30 parillisten viikkojen keskiviikkoisin. Perhekahvila toimii Pilke päiväkoti Tähtimetsän liikuntasalissa Hirvensalon Haarlassa osoitteessa Isohaarlantie 1, 20900 Turku. Liikuntasalissa löytyy tekemistä kaiken ikäisille lapsille. Vauvat voivat turvallisesti taapertaa ja isommat voivat vaikka kiipeillä ja kiikkua.

Perhekahvilassa on paikalla Tähtimetsän varhaiskasvattaja vastailemassa vanhempien kysymyksiin ja vetämässä keskustelua esille nousevista aiheista esimerkiksi päiväunista, lasten sairauksista ja siisteyskasvatuksesta.

”Hirvensalossa on vilkas muuttoliikenne. Alueen uudet asukkaat voivat tavata toisia alueella asuvia perhekahvilassamme ja saada näin itselleen tuttuja ja uusia ystäviä.” kertoo päiväkoti Tähtimetsän johtaja Sanna Vikman.

Päiväkoti Tähtimetsässä on 75 päivähoitopaikkaa 0–6-vuotiaille lapsille. Tähtimetsässä toimii englannin kielikerho Rainbows 3–5-vuotiaille lapsille. Kielikerho kokoontuu kerran viikossa päiväkotipäivän aikana ja kerhossa opetellaan englantia leikkien, lorujen, laulujen ja pelien avulla.

Sanna Vikman
Päiväkodin johtaja
sanna.vikman@pilkepaivakodit.fi

Pilke päiväkodit Oy on kotimainen päivähoitoyritys. Sillä on yhteensä 54 päiväkotia Uudellamaalla, Lahdessa, Kouvolassa, Porissa, Tampereella, Nokialla sekä Turun seudulla. Lisäksi Pilke järjestää perusopetuksen iltapäivätoimintaa 23 koululla ja muuta kerhotoimintaa. Pilkkeen toiminnassa on mukana noin 3300 lasta. Työntekijöitä on noin 600.