Pilke musiikkipäiväkoti Huvikumpu aukesi Tornioon

Tiedote: Tornioon aukesi uusi yksityinen päiväkoti

LEHDISTÖTIEDOTE 6.8.2018

Tornioon aukesi tänään uusi yksityinen päiväkoti

Pilke päiväkotien toiminta laajeni Lapin maakuntaan, kun Pilke musiikkipäiväkoti Huvikumpu avasi maanantaina 6.8.2018 ovensa väliaikaistiloissa Kemintiellä.

Päiväkoti Huvikummun uudisrakennusta rakennetaan Kirjohaudantiellä, jonne lapset ja varhaiskasvattajat muuttavat elokuun aikana.

Pilke musiikkipäiväkoti Huvikummussa on 75 päivähoitopaikkaa 0–5-vuotiaille lapsille. Musiikkipainotteisen päiväkodin tavoitteena on tarjota lapsille musiikillisia elämyksiä, valmiuksia ja taitoja sekä oppimisen ja onnistumisen kokemuksia. Tavoitteena on myös antaa virikkeitä jatkuvan musiikkiharrastuksen syntymiseen. Musiikkipainotteisuus toteutuu päiväkodin arjessa muun muassa laulamisena, soittamisena, musiikin kuunteluna, loruiluna, improvisointina, liikkumisena ja tanssimisena.

”Olemme iloisia saadessamme avata Tornioon Pilkkeen musiikkipäiväkodin ja tarjota torniolaisille perheille Pilkkeen varhaiskasvatuksen osaamista yhteistyössä paikallisen varhaiskasvatuksen kanssa.” kertoo Pilke päiväkotien toimitusjohtaja Minna Martikainen.

Pilke musiikkipäiväkoti Huvikumpu on yksityinen päiväkoti, joihin haetaan palveluseteliä Tornion kaupungilta. Päiväkodin päivähoitomaksu on sama kuin kunnallisessa varhaiskasvatuksessa.

Pilke päiväkodit Oy on kotimainen varhaiskasvatuspalveluja tarjoava yritys, joka avaa elokuussa 2018 14 uutta Pilke-päiväkotia ympäri Suomen. Avauksien jälkeen yrityksellä on 94 päiväkotia 35 paikkakunnalla.

Varhaiskasvatustoiminnan lisäksi
 Pilke järjestää perusopetuksen iltapäivätoimintaa 29 koululla ja muuta kerhotoimintaa. Pilke päiväkodeissa leikkii ja kasvaa noin 6200 lasta ja yritys työllistää noin 1000 varhaiskasvatuksen ammattilaista. Pilkkeen laatulupaus on – parasta oppia pienelle!