Uusi Pilke-päiväkoti Tampereelle

Tiedote – Tampereen Ahjolan päiväkoti siirtyy Pilke päiväkodeille

Tiedote 20.6.2018

Tampereen Ahjolan päiväkoti siirtyy Pilke päiväkodeille

Tampereen Ahjolan päiväkodin toiminta siirtyy Pilke päiväkodeille ostopalvelukilpailutuksella 1.8.2018 alkaen.

Päiväkodin toiminnasta on aiemmin vastannut Ahjolan Setlementti ry, jolla on kaksi ostopalvelupäiväkotia Tampereella.

Päiväkodin toiminta jatkuu muuten normaalisti, mutta päiväkodin nimi vaihtuu Pilke liikuntapäiväkoti Pispalaksi. Päiväkoti sijaitsee Haulitornin kupeessa, osoitteessa Ahjolankatu 3, 33250 Tampere.

Pilke Pispala tarjoaa laadukasta ja lapsilähtöistä varhaiskasvatusta 54 lapselle liikuntapainotteisessa päiväkodissa, jonka tavoitteena on liikunnan riemun ja liikunnallisen elämäntavan löytäminen. Liikuntapainotteisuus toteutuu päiväkodin arjessa esimerkiksi retkeilynä, päivittäisinä pihaleikkeinä, viikoittaisina liikunnallisina musiikkihetkinä ja ohjattuina liikuntatuokioina. Kokeilemme myös monipuolisesti erilaisia liikuntalajeja esimerkiksi uintia, nassikkapainia ja pyöräilyä.

”Oppimisympäristönä Pispala tarjoaa hyvät edellytykset historian tutkimiseen, moninaisessa maastossa liikkumiseen ja vuodenaikojen vaihtumisen tarkkailuun järvimaisemineen.” kertoo Pilkkeen Keski-Suomen aluejohtaja Jenni Mäkelä.

Jenni Mäkelä
Keski-Suomen aluejohtaja
040 457 0564j
jenni.makela@pilkepaivakodit.fi

Pilke päiväkodit Oy on kotimainen varhaiskasvatuspalveluja tarjoava yritys, jolla on 79  päiväkotia ympäri Suomen. Lisäksi Pilke järjestää perusopetuksen iltapäivätoimintaa 22 koululla ja muuta kerhotoimintaa. Pilkkeen toiminnassa on mukana noin 5000 lasta. Työntekijöitä on noin 950. Yrityksen laatulupaus on – parasta pienelle!