Pilke musiikkipäiväkoti Nuottisilta

Tiedote: Tampereelle Pilke musiikkipäiväkoti Nuottisilta

pilke_logo_small_2

Lehdistötiedote 11.10.2016

Tampereelle aukeaa alkuvuonna uusi musiikkipainotteinen päiväkoti Nuottisilta

Pilke päiväkodit laajentaa toimintaansa Pirkanmaalla ja avaa tammikuussa 2017 uuden, musiikkipainotteisen päiväkodin Tampereen Annalankadulle.

Päiväkoti on nimeltään Pilke musiikkipäiväkoti Nuottisilta ja siellä on 48 päivähoitopaikkaa 0–5-vuotialle lapsille.

Pilke päiväkodeilla on ennestään tiedepäiväkoti Hokaus Tampereen Vuoreksessa, joka aukesi elokuussa 2016.

”Pilke Nuottisilta lisää tamperelaisten mahdollisuutta valita lapselleen mieluisa hoitopaikka, niin sijainnin kuin sisällönkin suhteen. Musiikki kuuluu yhtenä osana varhaiskasvatuksen arkeen, mutta Nuottisillassa musiikin kautta peilautuu kaikki toiminta.” kertoo Pilke päiväkotien toimitusjohtaja Minna Martikainen.

Pilkkeen musiikkikasvatuksen rakennuspalikoina toimivat laulut, laululeikit, lorut, soittaminen, liikunta ja musiikin kuuntelu. Päiväkodin tavoitteena on tarjota lapsille musiikillisia elämyksiä, valmiuksia ja taitoja.  Tavoitteena on myös antaa virikkeitä jatkuvan musiikkiharrastuksen syntymiseen.

Pilkkeen pitkäaikainen ja pidetty päiväkodin johtaja Hanna Salonen muuttaa Tampereelle ja ottaa johtaakseen uuden musiikkipainotteisen päiväkodin.

”Musiikki vaikuttaa kokonaisvaltaisesti kaikkeen oppimiseen. Käyttämällä musiikkia arjen eri toiminnoissa luodaan lapsille iloinen ja itseilmaisuun kannustava ilmapiiri.” sanoo päiväkodin johtaja Salonen.

Päiväkotiin haetaan palveluseteliä Tampereen kaupungilta. Päiväkodin päivähoitomaksu on korkeimmillaan sama kuin kunnallisessa päivähoidossa.

Pilke päiväkodit Oy on kotimainen päivähoitoyritys. Sillä on yhteensä 54 päiväkotia Uudellamaalla, Lahdessa, Kouvolassa, Porissa, Tampereella, Nokialla sekä Turun seudulla. Lisäksi Pilke järjestää perusopetuksen iltapäivätoimintaa 23 koululla ja muuta kerhotoimintaa. Pilkkeen toiminnassa on mukana noin 3300 lasta. Työntekijöitä on noin 600.

Hanna Salonen
                                                              Päiväkodin johtaja
p. 044 5212 159                                                               p. 040 4517 627
minna.martikainen@pilkepaivakodit.fi                    hanna.salonen@pilkepaivakodit.fi

Pilke päiväkodeilla ja iltapäiväkerhoilla on yksi tavoite: tarjota lapselle hyvä päivä – joka päivä. Ja koska hyvään päivään ei ole yhtä kaavaa, tärkeintä on luoda turvallinen ja ilmapiiriltään kannustava hoitopaikka, jonne lapsen kiva mennä ja jossa on hyvä olla. Loppu tuleekin sitten luonnostaan – kunhan on vain pilkettä silmässä.