Aarteiden Talo muutti upeaan hirsirakennukseen

Tiedote: Taidepäiväkoti Aarteiden Talo muutti toukokuussa uuteen hirsirakennukseen

Lehdistötiedote 7.6.2018

Taidepäiväkoti Aarteiden Talo muutti toukokuussa uuteen hirsirakennukseen

Lasten suusta: Täällä on paljon uutta tekemistä ja hirveesti tilaa.

Taidepäiväkoti Aarteiden Talon uusi päiväkotirakennus valmistui toukokuussa 2018 Tuusulan Hyrylässä Korkin alueella. Lapset sekä varhaiskasvattajat ovat asettuneet taloksi vastavalmistuneeseen hirsipäiväkotiin, jossa saa nauttia raikkaasta sisäilmasta, hyvästä akustiikasta sekä massiivipuun tuomasta levollisesta ja rauhallisesta tunnelmasta.

”Vuodesta 1996 toiminut Aarteiden Talo sai viimein nykyaikaiset ja asianmukaiset tilat toiminnalleen. Uudet tilat on otettu ilolla vastaan niin lasten, henkilöstön kuin vanhempienkin puolesta. Tästä on hyvä jatkaa ja edelleen kehittää toimintaa uusiin ulottuvuuksiin.” kertoo taidepäiväkoti Aarteiden Talon johtaja Carita Takala.

Aarteiden Talo sijaitsee osoitteessa Korkinporras 1, 04320 Tuusula. Päiväkoti on taidepainotteinen ja soveltaa toiminnassaan reggio emilia-pedagogiikkaa. Uuteen hirsipäiväkotiin mahtuu enemmän lapsia kuin ennen ja päivähoitopaikkoja on nyt 76. Keväästä lähtien päiväkotiin ovat tervetulleita myös alle 3-vuotiaat lapset.

Aarteiden Talon vanha päiväkotirakennus puretaan kesän aikana ja sen tilalle aletaan syksyllä rakentaa päiväkodin lisäosaa. Lisäosaan mahtuu kaksi lapsiryhmää lisää ja se valmistuu alkuvuonna 2019.

Pilke päiväkotien tavoitteena on huomioida rakentamisessa kestävän kehityksen periaatteita. Uuden hirsipäiväkodin ulkoseinärakenne on tehty Honkarakenteen hengittävästä, painumattomasta hirrestä ja akustointi on tehty allergisoimattomalla puukuitulevyllä villapohjaisten materiaalien sijaan.

Päiväkodissa on myös älyohjattu ilmanvaihtojärjestelmä, joka mittaa ilmanlaatua jatkuvasti ja säätää huonekohtaista ilmavirtausta tarvepohjaisesti. Lisäksi uudessa päiväkodissa on savenpolttouunilla varustettu keramiikkatila, jota on mahdollista vuokrata harrastekäyttöön päiväkotitoiminnan ulkopuolisina aikoina.

Carita Takala
Päiväkoti Aarteiden Talon johtaja
carita.takala@pilkepaivakodit.fi

Pilke päiväkodit Oy on kotimainen varhaiskasvatuspalveluja tarjoava yritys, jolla on 79  päiväkotia ympäri Suomen. Lisäksi Pilke järjestää perusopetuksen iltapäivätoimintaa 22 koululla ja muuta kerhotoimintaa. Pilkkeen toiminnassa on mukana noin 5000 lasta. Työntekijöitä on noin 950. Yrityksen laatulupaus on – parasta pienelle!