Uusi luontopäiväkoti Pirkkalaan

Tiedote: Pirkkalaan aukeaa alkuvuonna uusi luontopainotteinen päiväkoti Haikara

LEHDISTÖTIEDOTE 20.9.2017

Pirkkalaan aukeaa alkuvuonna uusi luontopainotteinen päiväkoti Haikara

Pirkkalan varhaiskasvatustarjonta monipuolistuu, kun Pilke päiväkodit Oy avaa Pereensaarentielle luontopainotteisen päiväkoti Haikaran tammikuussa 2018. Päiväkoti Haikarassa on 168 päivähoitopaikkaa 0-6-vuotiaille lapsille ja päiväkodissa järjestetään myös esiopetusta.

Haikara on luontopainotteinen päiväkoti, jossa lapsi oppii myönteistä asennetta luontoon sekä kestävään elämäntapaan. Päiväkodissa ulkoillaan paljon säästä riippumatta. Toiminnassa korostuvat erilaisten luonnonilmiöidentutkiminen ja ihmettely, säännöllinen retkeily ja luonnossa liikkuminen. Kekseliäisyys, kierrätys ja luonnon omien antimien hyödyntäminen oppimisessa ja leikkivälineinä ovat tärkeä osa luontopäiväkodin arkea.

”Päiväkoti Haikaran suunnitteluvaiheessa visioimme jo pihan hyödyntämistä pienelle kasvimaalle ja puutarhalle. Päiväkodin ympäristö sinällään jo kannustaa luonnon ihmettelyyn ja tutkimiseen. Omalla pihalla on hieno retkipaikka järvinäkymineen.” kertoo Pilke päiväkotien toimitusjohtaja Minna Martikainen.

Pilke luontopäiväkoti Haikara on yksityinen päiväkoti, johon haetaan palveluseteliä Pirkkalan kunnalta. Päiväkodin päivähoitomaksu on korkeimmillaan sama kuin kunnallisessa päivähoidossa.

Pilke päiväkodit Oy on kotimainen varhaiskasvatuspalveluja tarjoava yritys, jolla on 69 päiväkotia ympäri Suomen.

Päiväkoti Haikara on Pilkkeen viides päiväkoti Pirkanmaalla. Pilkkeellä on entuudestaan kaksi päiväkotia Tampereella, tiedepäiväkoti Hokaus sekä musiikkipäiväkoti Nuottisilta, yksi Kangasalla, musiikkipäiväkoti Kannel ja yksi Nokialla, kaksikielinen päiväkoti Peppi & Bobby.

Varhaiskasvatustoiminnan lisäksi Pilke järjestää perusopetuksen iltapäivätoimintaa 22 koululla ja muuta kerhotoimintaa. Pilkkeen toiminnassa on mukana noin 4000 lasta. Työntekijöitä on noin 800. Yrityksen laatulupaus on – parasta pienelle!