Heikki Väänänen Pilkkeen hallitukseen

Tiedote: Pilkkeen hallituskokoonpano uudistui keväällä 2018

Tiedote 30.7.2018

Pilkkeen hallituskokoonpano uudistui keväällä 2018

Heikki Väänänen on liittynyt Pilke päiväkodit Oy:n hallituskokoonpanoon keväällä 2018.

Väänäsellä on pitkä ja kunniakas työhistoria vähittäiskaupan parissa, missä hänen työuransa on alkanut 1980-luvun alussa vaateketjujen parissa.

2000-luvulla Väänänen on vastannut Stockmannin tavarataloketjusta sekä Tokmannista, joka listattiin vuonna 2016 Helsingin pörssiin.

Väänänen kertoo kiinnostuksen kohteinaan olevan yhtiöiden kehittäminen.

”On ollut ilo ja mielenkiintoista kehittää yhtiöiden kilpailukykyä. Se tapahtuu sekä rakenteita että ihmisiä ja kompetenssia kehittämällä.” hän kuvailee.

Pilkkeen lisäksi hän on mukana mm. ohjelmistotalossa, rakentamisessa sekä tilasuunnittelupalveluja tarjoavassa yrityksessä.

”Pilkkeestä tekee minulle mielenkiintoisen yrityksen se, että sen tilanteessa on paljon samoja ominaisuuksia, joiden parissa olen työskennellyt aiemmin ja täten uskon, että voin auttaa yhtiön kehitystä.” hän sanoo.

Päiväkotiyrityksessä asiakkaana on perhe aivan kuten vähittäiskaupan puolellakin ja yrityksen kasvu tapahtuu uusia toimitiloja perustamalla kuten vähittäiskaupassa.

Pilkkeen hallituksessa istuu nyt puheenjohtaja Vesa Lehtomäen lisäksi, Markku Andersson, Kai Keituri, Päivi Merkkiniemi, Heikki Väänänen sekä Pilkkeen toimitusjohtaja Minna Martikainen.

Pilke päiväkodit Oy on kotimainen varhaiskasvatuspalveluja tarjoava yritys, jolla on 80 päiväkotia ympäri Suomen. Varhaiskasvatustoiminnan lisäksi Pilke järjestää perusopetuksen iltapäivätoimintaa 22 koululla ja muuta kerhotoimintaa. Pilke päiväkodeissa leikkii ja kasvaa noin 5000 lasta ja yritys työllistää noin 950 varhaiskasvatuksen ammattilaista. Pilkkeen laatulupaus on – parasta oppia pienelle!