Pilkeen 100. päiväkoti Ouluun

Tiedote: Pilke päiväkodit Oy on ostanut oululaisen päiväkoti Emilian

Pilkkeen toiminta laajenee Oulussa uuden yrityskaupan myötä. Nyt Pilkepäiväkoteja on paikkakunnalla kahdeksan.

Pilke päiväkodit Oy on ostanut Mannerheimin Lastensuojeluliiton Pohjois-Pohjanmaan piiri ry:n päiväkoti Emilian päiväkotiliiketoiminnan. Yrityskauppa sinetöitiin 15.10.2018.

Päiväkoti Emilia sijaitsee Oulussa osoitteessa Riimukivenkatu 8, 90240 Oulu. Päiväkoti on toiminut vuodesta 1994 lähtien ja siellä on 24 päivähoitopaikkaa 0–6-vuotiaille lapsille. Päiväkodin toiminta pohjautuu Reggio Emilialaiseen kasvatusnäkemykseen, jolla pyritään vahvistamaan lapsen kykyä poimia tietoa ympäristöstään sekä oivaltamaan asioita itsenäisesti.

Päiväkoti Emilia muuttaa joulukuussa 2018 uusiin tiloihin osoitteeseen Maakotkantie 14, 90250 Oulu ja päiväkotiin tulee myös lisää päivähoitopaikkoja.

Pilkkeellä on Oulussa myös toinen Reggio Emilia –pedagogiikan päiväkoti, Pilke Taikapursi, joka sijaitsee Etu-Löytyssä.

”Olen iloinen, että saamme vahvistusta Reggio Emilia -pedagogiikan toteuttamiseen Pilkkeellä.” kommentoi Pilkkeen Oulun ja Pohjois-Suomen aluejohtaja Sanna Paukkunen.

”Mannerheimin lastensuojeluliiton Pohjois-Pohjanmaan piiri profiloituu toiminnassaan kansalaisjärjestön ydintehtävään edistämään lasten, nuorten ja lapsiperheiden hyvinvointia. MLL on lasten, nuorten ja perheiden arjen asiantuntija, vapaaehtoistyön toteuttaja, arjen tuen kehittäjä ja yhteiskunnallinen vaikuttaja.” kertoo MLL:n Pohjois-Pohjanmaan piirin toiminnanjohtaja Eevaleena Isoviita.

Pilke päiväkodit Oy on kotimainen varhaiskasvatuspalveluja tarjoava yritys, jolla on nyt 100 päiväkotia ympäri Suomen. Päiväkoti Emiliasta tuli Pilkkeen 100. päiväkoti.

Varhaiskasvatustoiminnan lisäksi Pilke järjestää perusopetuksen iltapäivätoimintaa 29 koululla ja muuta kerhotoimintaa. Pilke päiväkodeissa leikkii ja kasvaa noin 6200 lasta ja yritys työllistää noin 1100 varhaiskasvatuksen ammattilaista. Pilke päiväkotien laatulupaus on – parasta oppia pienelle!

Sanna Paukkunen
Aluejohtaja Oulu ja Pohjois-Suomi