Pilke tiedepäiväkoti Välke aukesi Poriin

Tiedote: Pilke tiedepäiväkoti Välke aukesi Porin asuntomessualueella

LEHDISTÖTIEDOTE 9.8.2018

Pilke tiedepäiväkoti Välke aukesi tänään Porin asuntomessualueella

Pilke päiväkodit Oy avasi Porin Karjarantaan Koekadulle tiedepainotteisen päiväkoti Välkkeen torstaina 9.8.2018.

Pilke tiedepäiväkoti Välkkeessä on 100 päivähoitopaikkaa 0–6-vuotialle lapsille ja päiväkodissa järjestetään myös esiopetusta.

”Tiedepäiväkoti Välke on rakennettu huomioiden uuden oppimisympäristön edellytykset. Yli 3-vuotiaat lapset ruokailevat porrastetusti salissa ja näin kaikki muut ryhmätilat saadaan monipuoliseen leikki- ja toimintakäyttöön. Välineistössä on erityisesti huomioitu myös tietotekniikka, tabletit ja interaktiivinen työpöytä leikki- ja opetuskäytössä. Pihalla on perinteisten keinujen lisäksi paljon kiipeilyyn ja tasapainoiluun innostavia välineitä.” kertoo Pilke päiväkotien toimitusjohtaja Minna Martikainen.

Tiedepainotteisessa päiväkodissa keskitytään lasten kiinnostuksesta nousseiden luonnon ilmiöiden tutkimiseen ja ihmettelyyn yhdessä lasten kanssa. Lasten iästä riippuen se voi olla vaikka veden olomuotojen tai avaruuden tutkimista, sateenkaaren ihmettelyä tai kolmiulotteisten kappaleiden rakentelua. Ilmiöiden tutkiminen on lapsille leikkiä, jossa opitaan ja koetaan onnistumisen elämyksiä.

Päiväkotiin rakennetaan myös leikkitilat siten, että ne houkuttelevat ja kannustavat tutkimiseen ja kokeiluun. Päiväkotiin tulee erillinen tutkimusleikkitila, jossa pienet professorit voivat tehdä tutkimuksiaan muun muassa pipeteillä, luupeilla, koeputkilla ja suurennuslaseilla.

Pilke tiedepäiväkoti Välke on yksityinen päiväkoti, johon haetaan palveluseteliä Porin kaupungilta. Päiväkodin päivähoitomaksu on sama kuin kunnallisessa varhaiskasvatuksessa.

Pilke päiväkodit Oy on kotimainen varhaiskasvatuspalveluja tarjoava yritys, joka avaa elokuussa 2018 14 uutta Pilke-päiväkotia ympäri Suomen. Avauksien jälkeen yrityksellä on 94 päiväkotia 35 paikkakunnalla.

Porissa Pilkkeellä on ennestään kaksi päiväkotia, Pilke musiikkipäiväkoti Rytmi Murtosenmutkassa sekä Pilke Kielipolku Tiilimäessä sekä 16 perusopetuksen iltapäiväkerhoa.

Varhaiskasvatustoiminnan lisäksi
 Pilke järjestää perusopetuksen iltapäivätoimintaa 29 koululla ja muuta kerhotoimintaa. Pilke päiväkodeissa leikkii ja kasvaa noin 6200 lasta ja yritys työllistää noin 1000 varhaiskasvatuksen ammattilaista. Pilkkeen laatulupaus on – parasta oppia pienelle!