Pilke on on mukana Suomalaisen Työn Liiton Made by Finland–kampanjassa.

Tiedote: Pilke päiväkodit on mukana Suomalaisen Työn Liiton Made by Finland–kampanjassa.

Lehdistötiedote 1.2.2017

Pilke päiväkodit juhlii suomalaista työtä Suomen itsenäisyyden juhlavuoden Made by Finland –kampanjassa

Pilke päiväkodit on mukana Made by Finland -kampanjassa, joka on Suomalaisen Työn Liiton, sen jäsenten ja yhteistyöorganisaatioiden yhteinen Suomi 100 -juhlavuoden kampanja.

Made by Finland juhlii Suomen suurta juhlavuotta, rohkaisee tuntemaan ylpeyttä monimuotoista suomalaista työtä kohtaan ja kertoo, millaisella työllä suomalaista hyvinvointia rakennetaan.

– Meille suomalainen työ merkitsee ennen kaikkea suomalaisen yhteiskunnan rakenteiden ylläpitämistä. Lähdimme mukaan kampanjaan, koska haluamme omalta osaltamme osoittaa, että suomalaisuus on meille tärkeä arvo. Yrityksellämme on tärkeä rooli suomalaisen perinteen ja identiteetin vahvistamisessa jo lapsuudessa. Siksi palveluillemme on myönnetty suomalaisesta työstä kertova Avainlippu-tunnus, sanoo Pilke päiväkotien toimitusjohtaja Minna Martikainen.

Made by Finland -kampanja kutsuu kaikki suomalaiset kertomaan ja keskustelemaan omasta työstään. Kampanja tulee pitämään sisällään vuoden aikana muun muassa monipuolisia tapahtumia ja tilaisuuksia, valtakunnallisen Avoimet ovet -tapahtuman, Klaus Härön ohjaaman Seuraavat sata vuotta -filmin ja suomalaista työtä käsittelevää tutkimusta.

Suomalaisen Työn Liiton toimitusjohtaja Tero Lausalan mukaan on tärkeää tunnistaa tämän päivän suomalaisen työn menestystekijät ja tuntea aitoa ylpeyttä suomalaista työtä kohtaan.

– Itsenäisen Suomen hyvinvointi on rakennettu työllä, ja uskomme, että työ rakentaa hyvinvointiamme myös seuraavat sata vuotta. Kampanjalla haluamme muistuttaa, että jokaisen työpanos on yhteiskunnalle tärkeää. Suomessa tehdään monilla aloilla, monilla tasoilla ja monissa työtehtävissä arvokasta ja merkityksellistä työtä. Sitä jos jotain kannattaa juhlia, Lausala kertoo.

Made by Finland -kampanjan verkkosivut avataan helmikuun alussa, jolloin julkaistaan myös Klaus Härön ohjaama Seuraavat sata vuotta –filmi (katso video alta).

Minna Martikainen                                                                                         Tero Lausala
Toimitusjohtaja                                                                                               Toimitusjohtaja
Pilke päiväkodit Oy                                                                                        Suomalaisen Työn Liitto
Puh. 044 5212 159                                                                                           Puh. 050 407 2623
minna.martikainen@pilkepaivakodit.fi                                                        tero.lausala@suomalainentyo.fi
www.pilkepaivakodit.fi                                                                                   www.suomalainentyo.fi

Pilke päiväkodit Oy on kotimainen päivähoitoyritys. Sillä on yhteensä 61 päiväkotia Uudellamaalla, Lahdessa, Kouvolassa, Porissa, Varkaudessa, Joensuussa, Tampereen ja Turun seudulla sekä Oulussa. Lisäksi Pilke järjestää perusopetuksen iltapäivätoimintaa 23 koululla ja muuta kerhotoimintaa. Pilkkeen toiminnassa on mukana noin 3500 lasta. Työntekijöitä on noin 650.

Made by Finland -kampanja on Suomalaisen Työn Liiton, sen jäsenten ja yhteistyöorganisaatioiden yhteinen Suomi 100 -juhlavuoden kampanja. Kampanjan tehtävänä on lisätä ylpeyttä suomalaista monimuotoista työtä kohtaan. www.madebyfinland.fi

Klaus Härö: Seuraavat sata vuotta