Toinen päiväkoti Joensuuhun

Tiedote: Pilke päiväkodit avaa toisen päiväkodin Joensuuhun

Lehdistötiedote 2.3.2017

Pilke päiväkodit avaa toisen päiväkodin Joensuuhun – Pilke Loiste rakentuu Rantakylään ja aukeaa elokuussa 2017

Pilke päiväkodit laajentaa toimintaansa Joensuussa ja avaa elokuussa 2017 päiväkodin Rantakylään Aallontielle uudisrakennukseen.

Päiväkoti on nimeltään Pilke Loiste ja siellä on 72 hoitopaikkaa 0–6-vuotiaille lapsille. Päiväkodissa järjestetään myös esiopetusta.

Pilke Loiste on luonnontiedepainotteinen päiväkoti, jossa keskitytään leikin avulla luontoon ja luonnon ilmiöiden tutkimiseen ja ihmettelyyn yhdessä lasten kanssa.

Tutkiva ihmettely ja aistien käyttäminen ovat lapselle syntymästä saakka luontaista toimintaa. Luonnontiedepainotteisuus toteutuu päiväkodissa kokonaisvaltaisena lapsen lähiympäristön tutkimisena. Toiminnassa huomioidaan lapsen ikä, kiinnostuksen kohteet ja turvalliset toimintatavat.

”Olemme iloisia toisesta uuden päiväkodin avauksesta vuoden sisään Joensuuhun. Yhteistyö Joensuun varhaiskasvatuksen kanssa on ollut onnistunutta ja uskon, että luonnontiedepainotteinen Loiste on oiva lisäys monipuoliseen päiväkotiverkostoon Joensuussa.” sanoo Pilke päiväkotien toimitusjohtaja Minna Martikainen.

Pilke Loiste on yksityinen päiväkoti, johon haetaan palvelurahaa Joensuun kaupungilta. Päiväkodin päivähoitomaksu on korkeimmillaan sama kuin kunnallisessa päivähoidossa.

Pilke päiväkodeilla on ennestään Joensuussa Pilke musiikkipäiväkoti Hepokatti, joka aukesi Noljakkaan tammikuussa 2017.

www.pilkepaivakodit.fi

Pilke päiväkodit Oy on kotimainen varhaiskasvatuspalveluja tarjoava yritys, jolla on 60 päiväkotia ympäri Suomen. Lisäksi Pilke järjestää perusopetuksen iltapäivätoimintaa 23 koululla ja muuta kerhotoimintaa. Pilkkeen toiminnassa on mukana noin 3800 lasta. Työntekijöitä on noin 720. Yrityksen laatulupaus on – parasta pienelle!