Pilke mukana Perheet Safkaa -tapahtumassa

Tiedote: Pilke päiväkodit mukana Perheet Safkaa -ravintolatapahtumassa

LEHDISTÖTIEDOTE 8.1.2018

Perheet Safkaa –ravintolatapahtuma järjestetään jälleen lauantaina 20. tammikuuta 2018. Tällä kertaa mukana on myös Pilke päiväkodit edistämässä lapsi- ja perheystävällisempää ravintolakulttuuria.

Tammikuussa 2017 ensimmäistä kertaa järjestetty, supersuosittu Perheet Safkaa –ravintolatapahtuma toteutetaan jo kolmannen kerran 20. tammikuuta 2018. Mukana on yhteensä 18 ravintolaa Helsingistä, Kirkkonummelta, Porvoosta ja Turusta kampanjoimassa perheystävällisemmän ravintolakulttuurin puolesta ja kutsumassa lapsiperheet syömään matalalla kynnyksellä.

Perheet Safkaa -tapahtuman tavoite on muuttaa ruoka- ja ravintolakulttuuria sekä yleisiä asenteita lapsi- ja perheystävällisempään suuntaan sekä madaltaa lapsiperheiden kynnystä käydä ravintoloissa. Pilke päiväkodit on yksi tapahtuman yhteistyökumppaneista Ravintola Perhon sekä Oppi&ilo -yrityksen lisäksi.

– Haluamme tuoda esiin perheruokailun, yhdessäolon ja läsnäolon merkitystä niin kotona kuin ravintoloissakin. Olemme ilolla mukana tänä vuonna Perheet Safkaa –tapahtumassa ja edistämässä lapsi- ja perheystävällisempää ravintolakulttuuria, kommentoi Pilke päiväkotien toimitusjohtaja Minna Martikainen.

– Ruokailu on yhdessäoloa, jossa nautitaan toisten seurasta ja ollaan vuorovaikutuksessa toisten kanssa. Ruokailutilanteissa on tärkeää pitää yllä myös keskustelukulttuuria niin päiväkodeissa kuin ravintoloissakin. Näitä asioita harjoittelemme lasten kanssa pienestä pitäen, hän kertoo.

Perheystävällisen ravintolatapahtuman takana ovat Family Matters -yrityksen Minna Koskelo ja Petra Gergov-Koskelo. Family Mattersin missio on tehdä perheystävällisyydestä näkyvämpi osa yhteiskuntaa, palveluja ja yrityksiä. Suomi näyttäytyy tällä hetkellä maana, jossa lapset saavat näkyä, mutta ei mielellään kuulua, eikä asiakkaana voi aina olla varma, ovatko perheen pienimmät tervetulleita ravintolaan.

Tapahtuman suojelijoina toimivat jälleen perheystävällisemmän ravintolakulttuurin puolesta vahvasti liputtavat Vappu Pimiä, Hanna Gullichsen sekä Joonas Laurila.

Tapahtuman lehdistötilaisuus järjestetään Ravintola Perhossa torstaina 11.1.2018 klo 10. Paikalla on muun muassa päiväkotiryhmä helsinkiläisestä Pilke päiväkoti Taikapirtistä antamassa arvionsa Ravintola Perhon kolmen ruokalajin menusta sekä kertomassa kokemuksiaan ravintoloista.

Kirsi Ristaniemi
Markkinointi- ja viestintäpäällikkö
kirsi.ristaniemi@pilkepaivakodit.fi

Pilke päiväkodit Oy on kotimainen varhaiskasvatuspalveluja tarjoava yritys, jolla on 79 päiväkotia ympäri Suomen. Varhaiskasvatustoiminnan lisäksi
Pilke järjestää perusopetuksen iltapäivätoimintaa 22 koululla ja muuta kerhotoimintaa. Pilke päiväkodeissa leikkii ja kasvaa noin 4000 lasta ja yritys työllistää noin 850 varhaiskasvatuksen ammattilaista. Pilkkeen laatulupaus on – parasta pienelle!