Pilke päiväkodit kasvuvauhdissa

Tiedote: Pilke päiväkodit kasvuvauhdissa – Uusia tekijöitä yrityksen hallintoon ja hallitukseen

Tiedote 29.8.2017

Pilke päiväkodit on kotimainen kasvuyritys, joka tarjoaa varhaiskasvatuspalveluja 69 päiväkodissa ympäri Suomen.

Pilke päiväkodit avasi elokuussa 2017 viisi uutta päiväkotia eri puolelle Suomea. Varkauteen ja Ouluun rakennettiin myös uudet päiväkotirakennukset päiväkoti Nappulalle ja Viljamille.

Elokuussa 2017 auennut Pilke luontopäiväkoti Kurki, Aura

Kesän aikana Pilke päiväkodit osti seitsemän uutta päiväkotia: kolme päiväkotia Oulusta, kaksi Espoosta ja yhdet päiväkodit Lahdesta ja Haapavedeltä.

Tammikuussa 2018 valmistuu kaksi uutta päiväkotia: luontopäiväkoti Haikara Pirkkalaan sekä tiedepäiväkoti Kipinä Kaarinaan.

Pilke päiväkodit on myös sopinut Honkarakenteen ja Medisetin kanssa rakentavansa 34 uutta hirsipäiväkotia Suomeen vuoteen 2020 mennessä. Ensimmäinen yhteistyössä tehty hirsipäiväkoti valmistui Auraan elokuussa 2017.

Pilke päiväkotien hallinto ja hallitus ovat vahvistuneet kasvun myötä

Pilke päiväkotien hallinto ja hallitus ovat saaneet vahvistusta yritysmaailman ammattilaisista.

Leena Piipari, KTM, nimitettiin Pilke päiväkotien liiketoimintajohtajaksi elokuussa 2017.

Ennen Pilkkeelle siirtymistä Piipari toimi yli 11 vuotta Esperi Care konsernin johtoryhmässä eri tehtävissä, viimeksi aluejohtajana tulosvastuunaan idän ja lännen alueet sekä lääkäripalvelut. Sitä ennen Leenan vastuuna oli yritysostot 10 vuoden ajan.

Pilke päiväkodeilla Leena on johtoryhmän jäsen ja hänen toimenkuvanaan on kokonaisvastuu yrityksen liiketoiminnan talouden tavoitteiden toteutumisesta, yritysostojen koordinointi, kuntayhteistyöt sekä uudiskohteiden hankinta ja aloitusten koordinointi.

”Pilke on todella kiinnostava yhtiö ja olen erittäin innoissani, että saan olla mukana kasvavassa ja kehittyvässä yrityksessä.” Leena Piipari kommentoi.

Pilke päiväkotien hallitus on saanut myös kaksi uutta jäsentä, joiden vahvuuksia on kunta-alan sekä kiinteistöalan tietämys.

Markku Andersson (s. 1950) on kaupunkineuvos, kasvatustieteiden kunniatohtori.

Hän on toiminut Jyväskylän yliopistossa kahdeksan vuotta tutkimus-, opetus- ja hallintotehtävissä ja ollut mukana kuntajohtamisessa yli 30 vuoden ajan muun muassa Tuusulan, Jyväskylän ja Lappeenrannan kaupunginjohtajana.

Lisäksi Andersson on toiminut Suomen Kuntaliitossa valtuuston puheenjohtajana, hallituksen puheenjohtajana sekä työvaliokunnan puheenjohtaja vuodesta 1993 lähtien. Hän on edelleen Suomen Kuntaliiton hallituksen varapuheenjohtaja.

Hänellä on kokemusta lukuisista luottamustehtävistä sekä kansanvälisistä kunta-alan tehtävistä.

”Tämän hetken ajankohtaisia yhteiskunnallisia kiinnostukseni kohteitani ovat mm. maakunta- ja sote -uudistukset. Kiinnostavaa on myös, että yksityiset palvelut ja julkiset palvelut tulevat olemaan yhä enenevässä määrin ’samalla viivalla’.” Andersson kommentoi.

Kai Keituri (s. 1954) on valmistunut Helsingin kauppakorkeakoulusta ja hänellä on lukuisia tutkintoja kiinteistöalalta.

Keituri on Newsecin Suomen yhtiöiden hallituksen puheenjohtaja ja osakas. Newsec tarjoaa kiinteistöalan asiantuntijapalveluita ja toimii kiinteistöjen myynti- ja ostoneuvonannoissa, arvioinneissa ja analyyseissä, toimitilavälityksessä sekä kiinteistö- ja toimitilajohtamispalveluissa.

Keiturilla on vankka, yli 35 vuoden, kokemus kiinteistöalasta erilaisissa johto- sekä luottamustehtävissä. Tällä hetkellä hän istuu Pilke päiväkotien ja Newsecin hallitusten lisäksi Etelä-Suomen Lähiökunnostajat Oy:n hallituksessa.

Lisäksi hän on ollut pitkään mukana erilaisten ammatillisten järjestöjen toiminnassa, muun muassa RAKLI ry:ssä.

”Pilkkeen kasvustrategia on saanut lisää vahvuutta ja osaamista
uusien nimitysten myötä. Näin pystymme keskittymään entistä paremmin valtakunnallisen toiminnan laajentumiseen ja varhaiskasvatuksen kehittämiseen yhdessä kuntien kanssa.” kommentoi Pilke päiväkotien toimitusjohtaja Minna Martikainen.

Yrityksellä avainlipputunnus sekä laatusertifikaatti

Varhaiskasvatuksen lisäksi Pilke järjestää perusopetuksen iltapäivätoimintaa 22 koululla ja muuta kerhotoimintaa. Pilkkeen toiminnassa on mukana yli 4000 lasta ja työntekijöitä on noin 750.

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt Pilke päiväkodit Oy:lleAvainlippu- tunnuksen osoituksena Suomessa tuotetulle ja Suomessa työllistävälle palvelulle.

Inspecta Sertifiointi Oy on myöntänyt Pilke päiväkodeille sertifikaatin ja todennut, että organisaation laatujärjestelmä täyttää ISO 9001:2015 –standardin vaatimukset. Yrityksen laatulupaus onkin – parasta pienelle!

Pilke päiväkodeilla ja iltapäiväkerhoilla on yksi tavoite: tarjota lapselle hyvä päivä – joka päivä. Ja koska hyvään päivään ei ole yhtä kaavaa, tärkeintä on luoda turvallinen ja ilmapiiriltään kannustava ympäristö, jonne lapsen on kiva mennä ja jossa on hyvä olla. Loppu tuleekin sitten luonnostaan – kunhan on vain pilkettä silmässä.