Avaruusteemainen pop up -päiväkoti

Slush 2016 -tapahtumaan

Tiedote: Pilke päiväkodit ja Fun Academy rakentavat pop up -päiväkodin Slush-tapahtumaan

pilke_logo

KUTSU: Tervetuloa vierailemaan pop up -päiväkodissamme ja katsomaan, miltä avaruus näyttää lapsen silmin! Keskiviikkona 30.11. klo 10-14. Messukeskuksen Lapsiparkki- tilaan pääse ilman Slush-passia.

LEHDISTÖTIEDOTE 28.11.2016

Pilke päiväkodit ja Fun Academy rakentavat pop up -päiväkodin Slush-tapahtumaan

Pilke päiväkotien ja Fun Academyn yhteistyö käynnistyy Slush 2016 -tapahtumassa keskiviikkona 30.11.2016.

Messukeskuksen lapsiparkkiin nousee avaruusteemainen pop up -päiväkoti, jonka avulla Slushin vieraille esitellään suomalaista päiväkotiympäristöä ja Fun Academyn kehittämää Fun Learning -oppimisfilosofiaa.

Slushin pop up -päiväkotiin saapuu lapsia yhdessä opettajiensa kanssa kahdesta Pilke päiväkotien esiopetusryhmästä: vantaalaisesta Pilke ilmaisupäiväkoti Illusiasta sekä helsinkiläisestä Pilke Taikapirtistä.

Pop upiin rakennetaan pikkuastronauttien työpaja, jossa lapset mm. tapaavat astronautti Greg Johnsonin klo 10.15-10.45 ja saavat mahdollisuuden kysellä häneltä heitä askarruttavia kysymyksiä avaruudesta ja astronautin työstä.

Pilke päiväkotien ja Fun Academyn yhteistyö jatkuu

Pilkkeen ja Fun Academyn välinen yhteistyö laajenee tammikuussa 2017, jolloin Fun Learning -filosofiaan pohjautuva varhaiskasvatusmalli otetaan käyttöön vantaalaisessa Pilke tiedepäiväkoti Oivalluksessa. Myöhemmin toiminta laajenee myös toiseen pääkaupunkiseudun Pilke päiväkotiin.

LISÄTIETOJA:

Sanna Lukander
Fun Academy Oy
sanna@funacademy.fi

Pilke päiväkodit Oy on kotimainen varhaiskasvatuspalveluja tuottava yritys, jolla on yhteensä 55 päiväkotia Uudellamaalla, Lahdessa, Kouvolassa, Porissa, Tampereella, Nokialla, Turun seudulla ja Varkaudessa. Lisäksi Pilke järjestää perusopetuksen iltapäivätoimintaa 23 koululla ja muuta kerhotoimintaa. Pilkkeen toiminnassa on mukana noin 3500 lasta. Työntekijöitä on noin 650. www.pilkepaivakodit.fi

Fun Academy on spinoff-yritys Rovio Entertainmentista ja kansainvälisen varhaiskasvatuksen oppimiskonseptin luoja ja lisenssinantaja. Yhtiö kehittää opettajille ja sisällöntuottajille digitaalisia työkaluja, jotka perustuvat hauskan oppimisen Fun Learning -oppimisfilosofiaan ja korkeatasoiseen suomalaiseen opetusosaamiseen. Fun Academy kehittää päiväkotilapsille soveltuvaa avaruusohjelmaa osaksi suomalaisen Cohu Entertainmentin globaalia Space Nation -astronauttiohjelmaa. Lisätietoja info@funacademy.fi – www.funacademy.fi, www.funlearning.com

Cohu Experience on suomalainen vuonna 2013 perustettu yhtiö, joka tuo avaruuden lähemmäksi ihmisten arkea. Yhtiö rakentaa digitaalisen media- ja koulutusosaamisen kautta sekä yhdessä kumppaniensa kanssa globaalia astronauttikoulutusohjelmaa. www.spacenation.org