Pilke on solminut uuden sponsorointisopimuksen

Tiedote – Pilke on solminut sponsorointisopimuksen nuoren keihäänheittäjälupauksen kanssa

TIEDOTE 23.5.2018

Pilke solmi sponsorointisopimuksen nuoren keihäänheittäjän kanssa

Pilke päiväkodit Oy tukee mielellään nuoria urheilijoita ja kannustaa myös päiväkotien lapsia liikkumaan ja urheilemaan.

Pilke päiväkodit on allekirjoittanut sponsorointisopimuksen keihäänheittäjä Topias Laineen kanssa. 16- vuotias Laine käy Mäkelänrinteen urheilulukion ensimmäistä luokkaa. Hän on keihäänheiton maailman tilastojen kärjessä alle 17-vuotiaiden sarjassa.

”Olen iloinen ja innoissani, että minut on otettu osaksi Pilkkeen tiimiä.” Laine sanoo.

Helsingin Kisa-Veikkojen Laine kuuluu Suomen urheilijalupauksiin. Topias on SM-tasolla keihäänheitossa ja pikajuoksussa. Hän on myös toisen polven keihäänheittäjä, hänen isänsä Yki Laine on edustanut Suomea keihäänheitossa maaottelutasolla asti.

”Isä on ollut myös keihäänheittäjä, joten keihästä on tullut heiteltyä pienestä pitäen. Jossain vaiheessa tuli vain tunne, että keihäänheitto taitaa olla itselle sopiva laji. Parasta keihäänheitossa on, kun heiton aikana tulee tunne, että nyt tuli pitkä heitto.” Laine kertoo.

Heinäkuussa 2017 Laine osallistui Euroopan Nuorten Olympiafestivaaleille Unkarissa hyvällä menestyksellä. Laine heitti kilpailussa ensimmäisellä heitollaan oman ennätyksensä 74,74 metriä, mikä riitti kilpailun voittoon. Lisäksi hänellä on nuorten Suomi-Ruotsi maaottelun voitto ja kaksi nuorten suomenmestaruutta.

Treenejä Laineella on yhteensä 7-8 kertaa viikossa. On lajitreenejä, voimatreenejä, nopeusharjoituksia ja paljon erilaisia oheisharjoituksia esimerkiksi voimistelua, pallopelejä ja painia.

”Tämä kauden tavoitteita on menestyminen alle 18-vuotiaiden EM-kisoissa ja nuorten Olympialaisissa.” hän sanoo.

Laineen lisäksi Pilke sponsoroi myös yhdistetyssä kisaavaa Arttu Mäkiahoa.

”Pilke haluaa olla mukana tukemassa suomalaista huippu-urheilua auttamalla nuoria urheilijoita menestymään lajissaan. Samalla saamme esikuvia, jotka innostavat lapsia liikkumaan ja urheilemaan. Tavoitteena on saada opetettua lapsille liikunnan riemua ja liikunnallista elämäntapaa, jotka kantaisivat läpi elämän.” kertoo Pilke päiväkotien toimitusjohtaja Minna Martikainen.