Pilke musiikkipäiväkoti Hepokatti Joensuuhun

Tiedote: Pilke musiikkipäiväkoti Hepokatti aukeaa alkuvuonna Joensuun Noljakkaan

pilke_logo

Lehdistötiedote 12.10.2016

Ensimmäinen Pilke päiväkoti Itä-Suomeen – musiikkipäiväkoti Hepokatti aukeaa alkuvuonna Joensuun Noljakkaan

Pilke päiväkodit laajentaa toimintaansa Itä-Suomeen ja avaa ensimmäisen päiväkodin Joensuuhun tammikuussa 2017.

Yksityinen, musiikkipainotteinen päiväkoti rakentuu Joensuun Noljakkaan Lehtipojantielle. Päiväkoti on nimeltään Pilke musiikkipäiväkoti Hepokatti ja siellä on 78 päivähoitopaikkaa 0– 6-vuotiaille lapsille neljässä ryhmässä.

Päiväkoti Hepokatissa musiikilla on tärkeä merkitys. Päiväkodin tavoitteena on tarjota lapsille musiikillisia elämyksiä, valmiuksia ja taitoja.  Tavoitteena on myös antaa virikkeitä jatkuvan musiikkiharrastuksen syntymiseen. Musiikkikasvatusta toteutetaan suunnitelmallisesti laulaen, liikkuen, kuunnellen, rytmitellen ja soittaen.

”Pilke Hepokatti lisää joensuulaisten mahdollisuutta valita lapselleen mieluisa hoitopaikka, niin sijainnin kuin sisällönkin suhteen. Musiikki kuuluu yhtenä osana varhaiskasvatuksen arkeen, mutta Hepokatissa musiikin kautta peilautuu kaikki toiminta.” kertoo Pilke päiväkotien toimitusjohtaja Minna Martikainen.

Päiväkotiin haetaan  päivähoitopaikkaa Joensuun kaupungin verkkosivuilta.

Päiväkodin päivähoitomaksu on korkeimmillaan sama kuin kunnallisessa päivähoidossa.

Pilke päiväkodit Oy on kotimainen päivähoitoyritys. Sillä on yhteensä 54 päiväkotia Uudellamaalla, Lahdessa, Kouvolassa, Porissa, Tampereella, Nokialla sekä Turun seudulla. Lisäksi Pilke järjestää perusopetuksen iltapäivätoimintaa 23 koululla ja muuta kerhotoimintaa. Pilkkeen toiminnassa on mukana noin 3300 lasta. Työntekijöitä on noin 600.

Pilke päiväkodeilla ja iltapäiväkerhoilla on yksi tavoite: tarjota lapselle hyvä päivä – joka päivä. Ja koska hyvään päivään ei ole yhtä kaavaa, tärkeintä on luoda turvallinen ja ilmapiiriltään kannustava hoitopaikka, jonne lapsen kiva mennä ja jossa on hyvä olla. Loppu tuleekin sitten luonnostaan – kunhan on vain pilkettä silmässä.