Pirkkalaan uusi yksityinen päiväkoti

Tiedote: Pilke luontopäiväkoti Haikara aukesi Pirkkalaan

LEHDISTÖTIEDOTE 11.1.2018

Pilke luontopäiväkoti Haikara aukesi Pirkkalaan

Pirkkalaan aukesi uusi luontopainotteinen päiväkoti maanantaina 8. tammikuuta 2018. Pereensaarentiellä sijaitsevassa Pilke luontopäiväkoti Haikarassa on 168 päivähoitopaikkaa 0-5-vuotiaille lapsille.

Haikara on luontopainotteinen päiväkoti, jossa lapsi oppii myönteistä̈ asennetta luontoon sekä̈ kestävään elämäntapaan. Päiväkodissa ulkoillaan paljon säästä riippumatta. Toiminnassa korostuvat erilaisten luonnonilmiöiden tutkiminen ja ihmettely, säännöllinen retkeily ja luonnossa liikkuminen. Kekseliäisyys, kierrätys ja luonnon omien antimien hyödyntäminen oppimisessa ja leikkivälineinä ovat tärkeä osa luontopäiväkodin arkea.

”Päiväkoti Haikaran suunnitteluvaiheessa visioimme jo pihan hyödyntämistä pienelle kasvimaalle ja puutarhalle. Päiväkodin ympäristö sinällään jo kannustaa luonnon ihmettelyyn ja tutkimiseen. Omalla pihalla on hieno retkipaikka järvinäkymineen.” kertoo Pilke päiväkotien toimitusjohtaja Minna Martikainen.

Pilke luontopäiväkoti Haikara on yksityinen päiväkoti, johon haetaan palveluseteliä Pirkkalan kunnalta. Päiväkodin päivähoitomaksu on korkeimmillaan sama kuin kunnallisessa päivähoidossa.

Pilke päiväkodit Oy on kotimainen varhaiskasvatuspalveluja tarjoava yritys, jolla on 79 päiväkotia ympäri Suomen.

Päiväkoti Haikara on Pilkkeen viides päiväkoti Pirkanmaalla. Pilkkeellä on entuudestaan kaksi päiväkotia Tampereella, tiedepäiväkoti Hokaus sekä musiikkipäiväkoti Nuottisilta, yksi Kangasalla, musiikkipäiväkoti Kannel ja yksi Nokialla, kaksikielinen päiväkoti Peppi & Bobby.

Varhaiskasvatustoiminnan lisäksi Pilke järjestää perusopetuksen iltapäivätoimintaa 22 koululla ja muuta kerhotoimintaa. Pilkkeen toiminnassa on mukana noin 4000 lasta. Työntekijöitä on noin 850. Yrityksen laatulupaus on – parasta pienelle!

Minna Martikainen                                                         Merituuli Rein
Toimitusjohtaja                                                               Aluejohtaja
Pilke päiväkodit Oy                                                         Pilke päiväkodit Oy
p. 044 5212 159                                                                p. 040 905 2661
minna.martikainen@pilkepaivakodit.fi                     merituuli.rein@pilkepaivakodit.fi

Pilke päiväkodeilla ja iltapäiväkerhoilla on yksi tavoite: tarjota lapselle hyvä päivä – joka päivä. Ja koska hyvään päivään ei ole yhtä kaavaa, tärkeintä on luoda turvallinen ja ilmapiiriltään kannustava ympäristö, jonne lapsen on kiva mennä ja jossa on hyvä olla. Loppu tuleekin sitten luonnostaan – kunhan on vain pilkettä silmässä.