Uusi hirsipäiväkoti Vihtavuoreen!

Tiedote: Pilke avaa uuden hirsipäiväkodin Laukaan Vihtavuoreen elokuussa 2018

Lehdistötiedote 9.2.2018

KUTSU: Tervetuloa asiakasiltaamme tiistaina 20.2.2018 klo 18 alkaen Vihtavuoren koululle osoitteeseen Koulutie 2, 41330 Vihtavuori. Esittelemme siellä päiväkoti Tähtiniityn sekä Pilke päiväkotien monipuolista toimintaa. Tervetuloa tutustumaan meihin ja kuulemaan lisää uudesta hirsipäiväkodista!

Pilke päiväkodit Oy avaa uuden hirsipäiväkodin Laukaan Vihtavuoreen elokuussa 2018

Hirsipäiväkoti on satsaus lasten ja työntekijöiden hyvinvointiin.

Pilke päiväkodit Oy avaa uuden luontopainotteisen päiväkodin, Pilke luontopäiväkoti Tähtiniityn, Kuhamäenkadulle Vihtavuoreen elokuussa 2018.

Vihtavuoreen rakentuva hirsipäiväkoti on vastaus voimakkaasti kasvavaan kysyntään saada lapsille sisäilmaltaan puhtaita päivähoitotiloja. Ekologisessa hirsipäiväkodissa lapset saavat nauttia raikkaasta sisäilmasta, hyvästä akustiikasta sekä massiivipuun tuomasta levollisesta ja rauhallisesta tunnelmasta.

Pilke päiväkotien tavoitteena on huomioida rakentamisessa kestävän kehityksen periaatteita. Hirsipäiväkodin ulkoseinärakenne on tehty Honkarakenteen hengittävästä, painumattomasta hirrestä ja akustointi tehdään allergisoimattomalla puukuitulevyllä villapohjaisten materiaalien sijaan. Monen muun tervettä sisäilmaa tukevan ratkaisun ohella päiväkodissa panostetaan erityisen paljon laadukkaaseen ilmanvaihtoon. Älyohjattu IV- järjestelmä mittaa jatkuvasti ilmanlaatua tilakohtaisesti ja säätää ilmanvaihtoa tilan käytön ja tarpeen mukaan reaaliaikaisesti.

Pilke päiväkodit Oy, Honkarakenne Oyj sekä Mediset Hoivarakentajat Oy rakentavat yhteistyössä vuoden 2020 loppuun mennessä yhteensä 34 hirsipäiväkotia eri puolille Suomea. Ensimmäinen hirsipäiväkoti aukesi Auraan elokuussa 2017.

”Päiväkodin aistiystävällinen ympäristö sekä sisällä että ulkona mahdollistaa sekä lapsen että varhaiskasvattajan hyvä päivän. Hirsirakennus sopii Vihtavuoren pientaloalueelle ja sen iso piha-alue mahdollistaa esimerkiksi pienen kasvimaan perustamisen ja siinä olevien hyötykasvien kasvun seuraamisen. Lapsille on tärkeää ymmärtää kuinka siemenestä kasvaa peruna.” kertoo Pilke päiväkodit Oy:n toimitusjohtaja Minna Martikainen.

Päiväkoti Tähtiniityssä on 100 päivähoitopaikkaa 0-6-vuotiaille lapsille ja siellä järjestetään myös esiopetusta ryhmäkoon täyttyessä. Päiväkodin päivähoitomaksu on korkeimmillaan sama kuin kunnallisessa päivähoidossa.

Tähtiniitty on luontopainotteinen päiväkoti, jossa lapsi oppii myönteistä asennetta luontoon sekä kestävään elämäntapaan. Luontopäiväkodissa ulkoillaan paljon säästä riippumatta. Toiminnassa korostuvat erilaisten luonnonilmiöiden tutkiminen ja ihmettely ja säännöllinen retkeily. Lapsen arjessa kokemat ja havainnoimat ilmiöt ovat oppimisen lähtökohtana. Kekseliäisyys, kierrätys ja luonnon omien antimien hyödyntäminen oppimisessa ja leikkivälineinä ovat tärkeä osa luontopäiväkodin arkea.

Pilke päiväkodit Oy on kotimainen varhaiskasvatuspalveluja tarjoava yritys, jolla on 79 päiväkotia ympäri Suomen. Varhaiskasvatustoiminnan lisäksi
Pilke järjestää perusopetuksen iltapäivätoimintaa 22 koululla ja muuta kerhotoimintaa. Pilke päiväkodeissa leikkii ja kasvaa noin 4000 lasta ja yritys työllistää noin 900 varhaiskasvatuksen ammattilaista. Pilkkeen laatulupaus on – parasta pienelle!

Pilke päiväkodeilla ja iltapäiväkerhoilla on yksi tavoite: tarjota lapselle hyvä päivä – joka päivä. Ja koska hyvään päivään ei ole yhtä kaavaa, tärkeintä on luoda turvallinen ja ilmapiiriltään kannustava ympäristö, jonne lapsen kiva mennä ja jossa on hyvä olla. Loppu tuleekin sitten luonnostaan – kunhan on vain pilkettä silmässä.

Vapaalantie 2 B 25

Ota yhteyttä!