Janakkalaan uusi hirsipäiväkoti

Tiedote: Pilke avaa uuden hirsipäiväkodin Janakkalan Turenkiin elokuussa 2018

Lehdistötiedote 6.2.2018

KUTSU: Tervetuloa tapaamaan meitä asiakasiltaamme torstaina 8.2.2018 klo 18-19.30 Kunnantalon valtuustosaliin osoitteeseen Juttilantie 1, 14200 Turenki. Esittelemme Pilke päiväkotien monipuolista toimintaa ja kerromme lisää uudesta hirsipäiväkodistamme. Lämpimästi tervetuloa!

Pilke päiväkodit Oy avaa uuden hirsipäiväkodin Janakkalan Turenkiin elokuussa 2018

Hirsipäiväkoti on satsaus lasten ja työntekijöiden hyvinvointiin.

Pilke päiväkodit Oy avaa uuden liikuntapainotteisen päiväkodin, Pilke liikuntapäiväkoti Ilveslinnan, Turenkiin Ilveslinnantielle elokuussa 2018.

Turengin hirsipäiväkoti on vastaus voimakkaasti kasvavaan kysyntään saada lapsille sisäilmaltaan puhtaita päivähoitotiloja. Ekologisessa hirsipäiväkodissa lapset saavat nauttia raikkaasta sisäilmasta, hyvästä akustiikasta sekä massiivipuun tuomasta levollisesta ja rauhallisesta tunnelmasta.

Pilke päiväkotien tavoitteena on huomioida rakentamisessa kestävän kehityksen periaatteita. Hirsipäiväkodin ulkoseinärakenne on tehty Honkarakenteen hengittävästä, painumattomasta hirrestä ja akustointi tehdään allergisoimattomalla puukuitulevyllä villapohjaisten materiaalien sijaan. Monen muun tervettä sisäilmaa tukevan ratkaisun ohella päiväkodissa panostetaan erityisen paljon laadukkaaseen ilmanvaihtoon. Älyohjattu IV- järjestelmä mittaa jatkuvasti ilmanlaatua tilakohtaisesti ja säätää ilmanvaihtoa tilan käytön ja tarpeen mukaan reaaliaikaisesti.

Pilke päiväkodit Oy, Honkarakenne Oyj sekä Mediset Hoivarakentajat Oy rakentavat yhteistyössä vuoden 2020 loppuun mennessä yhteensä 34 hirsipäiväkotia eri puolille Suomea. Ensimmäinen hirsipäiväkoti aukesi Auraan elokuussa 2017.

”Olen iloinen, että Janakkala valitsi hirsirakennuksen Ilvesvuoren alueelle. Luonnonläheisyys tukee liikuntapäiväkodin toimintaa mahdollistaen viikoittaisen retkeilyn ja luonnon hyödyntämisen monipuolisesti. Aistiystävällinen ympäristö niin sisällä kuin ulkonakin mahdollistaa sekä lapselle että varhaiskasvattajalle hyvän päivän.” kommentoi Pilke päiväkodit Oy:n toimitusjohtaja Minna Martikainen.

Päiväkoti Ilveslinnassa on 120 hoitopaikkaa 0-6-vuotiaille lapsille ja siellä järjestetään myös esiopetusta ryhmäkoon täyttyessä. Päiväkodin päivähoitomaksu on korkeimmillaan sama kuin kunnallisessa päivähoidossa.

Päiväkoti Ilveslinna on liikuntapainotteinen päiväkoti, jonka tavoitteena on liikunnan riemun ja liikunnallisen elämäntavan löytäminen. Liikuntapainotteisessa päiväkodissa tarjotaan lapsille ohjattua ja tavoitteellista liikuntaa säännöllisesti sekä harjoitetaan ja tuetaan motorisia taitoja laaja-alaisesti.

Liikuntapainotteisuus toteutuu päiväkodin arjessa esimerkiksi retkeilynä, päivittäisinä pihaleikkeinä, viikoittaisina liikunnallisina musiikkihetkinä ja ohjattuina liikuntatuokioina. Päiväkodissa kokeillaan myös monipuolisesti erilaisia liikuntalajeja esimerkiksi uintia, nassikkapainia ja pyöräilyä.

Pilke päiväkodit Oy on kotimainen varhaiskasvatuspalveluja tarjoava yritys, jolla on 79 päiväkotia ympäri Suomen. Varhaiskasvatustoiminnan lisäksi
Pilke järjestää perusopetuksen iltapäivätoimintaa 22 koululla ja muuta kerhotoimintaa. Pilke päiväkodeissa leikkii ja kasvaa noin 4000 lasta ja yritys työllistää noin 900 varhaiskasvatuksen ammattilaista. Pilkkeen laatulupaus on – parasta pienelle!

Pilke päiväkodeilla ja iltapäiväkerhoilla on yksi tavoite: tarjota lapselle hyvä päivä – joka päivä. Ja koska hyvään päivään ei ole yhtä kaavaa, tärkeintä on luoda turvallinen ja ilmapiiriltään kannustava ympäristö, jonne lapsen kiva mennä ja jossa on hyvä olla. Loppu tuleekin sitten luonnostaan – kunhan on vain pilkettä silmässä.