Perhekahvila helsinkiläisille lapsiperheille

Päiväkoti Taikakuussa

Tiedote: Pilke avaa perhekahvilan Helsinkiin päiväkoti Taikakuuhun

Lehdistötiedote 26.9.2017

Helsingin Kivikkoon Pilke musiikkipäiväkoti Taikakuuhun aukeaa perhekahvila – kotona olevien vanhempien ”olohuone”

Helsingin Kivikkoon Pilke musiikkipäiväkoti Taikakuuhun aukeaa perhekahvila torstaina 28. syyskuuta 2017 klo 15–17. Perhekahvila on avoin kohtaamispaikka kaiken ikäisille lapsille ja vanhemmille. Tarjolla on mukavaa ja leppoista yhdessä oloa kahvittelun ja lasten omien leikkien merkeissä.

Taikakuun perhekahvila on syksyllä 2017 avoinna klo 15–17 joka kuukauden viimeisenä torstaina 28.9., 26.10. ja 30.11. Perhekahvila toimii Pilke päiväkoti Taikakuun tiloissa Kivikossa osoitteessa Kivikonkaari 38 C, 00940 Helsinki. Kahvilaan ei tarvitse erikseen ilmoittautua, vaan sinne voi tulla silloin, kun se omaan aikatauluun sopii.

Perhekahvilassa on paikalla Taikakuun varhaiskasvattaja vastailemassa vanhempien ja muiden vieraiden kysymyksiin ja vetämässä keskustelua esille nousevista aiheista esimerkiksi päiväunista, lasten sairauksista ja siisteyskasvatuksesta.

”Haluamme tarjota alueemme kotona oleville vanhemmille ”olohuoneen”, jossa sekä lapset että aikuiset voivat viettää mukavan iltapäivän toisiinsa tutustuen. Toivomme Taikakuun perhekahvilan olevan paikka, jonne kaikkien halukkaiden on helppo tulla ja jossa voi saada tuiki tarpeellista vertaistukea lapsiperhe-elämän erilaisissa tilanteissa.” kertoo päiväkoti Taikakuun johtaja Laura Saarinen.

Pilke musiikkipäiväkoti Taikakuu on viihtyisä ja kodikas yksityinen päiväkoti, hyvien kulkuyhteyksien varrella, Kehä ykkösen välittömässä läheisyydessä. Taikakuu tarjoaa monipuolista ja lapsilähtöistä varhaiskasvatusta lämminhenkisessä päiväkodissa, jossa on 40 hoitopaikkaa 0–5-vuotiaille lapsille. Taikakuun päiväkoti on musiikkipainotteinen ja musiikkikasvatuksen rakennuspalikoina toimivat laulut, laululeikit, lorut, soittaminen, liikunta ja musiikin kuuntelu.

Laura Saarinen
Päiväkoti Taikakuun johtaja
laura.saarinen@pilkepaivakodit.fi
Pilke musiikkipäiväkoti Taikakuu

Pilke päiväkodit Oy on kotimainen varhaiskasvatuspalveluja tarjoava yritys, jolla on 69 päiväkotia ympäri Suomen. Lisäksi Pilke järjestää perusopetuksen iltapäivätoimintaa 22 koululla ja muuta kerhotoimintaa. Pilkkeen toiminnassa on mukana noin 4000 lasta. Työntekijöitä on noin 750. Yrityksen laatulupaus on – parasta pienelle!