Avaamme päiväkodin Isokyröön

Tiedote – Pilke avaa elokuussa liikuntapainotteisen päiväkodin Isoonkyröön

Tiedote 20.6.2018

Pilke päiväkodit Oy avaa elokuussa liikuntapainotteisen päiväkodin Isoonkyröön

Päiväkoti muuttaa alkuvuonna 2019 upouuteen hirsirakennukseen.

Pilke päiväkodit Oy avaa päiväkodin Isoonkyröön 1.8.2018. Pilke liikuntapäiväkoti Loikka aloittaa aluksi toimintansa kahden ryhmän voimin päiväkoti Nuppulan tiloissa osoitteessa Pohjankyröntie 146, 61500 Isokyrö. Yksi päiväkotiryhmä sijaitsee myös osoitteessa Emeleuksentie 1 B 6, Isokyrö.

Loikka on yksityinen päiväkoti, joihin haetaan palveluseteliä Isokyrön kunnalta 1. elokuuta alkaen. Päiväkodin päivähoitomaksu ovat samoja kuin kunnallisessa varhaiskasvatuksessa.  Päiväkodin henkilöstö on tuttua perheille jo Nuppulan toiminnan ajalta.

Pilke Loikka tarjoaa laadukasta ja lapsilähtöistä varhaiskasvatusta 40 lapselle liikuntapainotteisessa päiväkodissa, jonka tavoitteena on liikunnan riemun ja liikunnallisen elämäntavan löytäminen. Liikuntapainotteisuus toteutuu päiväkodin arjessa esimerkiksi retkeilynä, päivittäisinä pihaleikkeinä, viikoittaisina liikunnallisina musiikkihetkinä ja ohjattuina liikuntatuokioina. Kokeilemme myös monipuolisesti erilaisia liikuntalajeja esimerkiksi uintia, nassikkapainia ja pyöräilyä.

Päiväkoti Loikka muuttaa alkuvuodesta 2019 uuteen hienoon hirsirakennukseen osoitteeseen Piiloluolantie 61500 Isokyrö.

Ekologisessa hirsirakennuksessa lapset ja varhaiskasvattajat saavat nauttia raikkaasta sisäilmasta, hyvästä akustiikasta sekä massiivipuun tuomasta levollisesta ja rauhallisesta tunnelmasta. Terveellinen ja aistiystävällinen ympäristö lisää niin lasten kuin kasvattajienkin hyvinvointia päivän aikana.

”Pilke Loikan uusi hieno hirsirakennus sopii mainiosti rauhalliseen maalaismaisemaan ja pohjalaisiin liikuntaperinteisiin on mukava päästä tuomaan lisäväriä liikuttamalla lapsia monipuolisesti jo päiväkoti-iässä.” kertoo Pilkkeen Keski-Suomen aluejohtaja Jenni Mäkelä.

Jenni Mäkelä
Keski-Suomen aluejohtaja
jenni.makela@pilkepaivakodit.fi

Pilke päiväkodit Oy on kotimainen varhaiskasvatuspalveluja tarjoava yritys, jolla on 79  päiväkotia ympäri Suomen. Lisäksi Pilke järjestää perusopetuksen iltapäivätoimintaa 22 koululla ja muuta kerhotoimintaa. Pilkkeen toiminnassa on mukana noin 5000 lasta. Työntekijöitä on noin 950. Yrityksen laatulupaus on – parasta pienelle!