Pilke ja Metropolia tiedottaa:

Pilkkeeltä lahjoitus Metropolialle

Tiedote: Metropolia saanut lahjoituksen Pilke päiväkodeilta

Tiedote 17.5.2018

Metropolia saanut lahjoituksen Pilke päiväkodeilta

Pilke päiväkodit on kotimainen varhaiskasvatuspalveluja tarjoava yritys, jolla on yhteensä 80 päiväkotia ympäri Suomen. Lisäksi se järjestää perusopetuksen iltapäivätoimintaa Espoossa, Helsingissä, Kauniaisissa, Porissa, Vantaalla ja Kirkkonummella. Pilkkeen päiväkodeissa leikkii ja kasvaa noin 5000 lasta, ja yritys työllistää noin 950 varhaiskasvatuksen ammattilaista.

”Tärkein tavoitteemme on tarjota lapselle hyvä päivä ihan jokainen päivä”, esitteli Pilkkeen toimitusjohtaja Minna Martikainen toimintaa lahjoitustilaisuudessa.

”Hyvä päivä ei synny ihan itsestään, vaan sen saavat aikaan varhaiskasvatuksen ammattilaisemme positiivisella ja pitkäjänteisellä työllään”, hän jatkoi.

Pilke päiväkodit ovat tarjonneet usean vuoden ajan harjoittelupaikkoja ja innovaatioprojektien aiheita Metropolian opiskelijoille. Yhteistyö on sujunut todella saumattomasti ja aina hyvässä hengessä.

”Pilkkeen kanssa toimittaessa on vahva kehittämisen, mentoroinnin ja sparrauksen kulttuuri. Se on motivoivaa sekä opiskelijoillemme että meille opettajille”, kertoi kokemuksistaan yliopettaja Salla Nevanen Metropoliasta.

Henkilöstöjohtaja Reija Ketojan mukaan Pilke päiväkodit todella vaalii ratkaisukeskeistä työtapaa, kannustaa työntekijöitä kokeilemaan uudenlaisia asioita ja hyödyntämään omia, uniikkeja vahvuuksiaan. ”Voimme ylpeänä kertoa, että meillä viihdytään”, hän jatkoi.

Pilke on tehnyt lahjoituksen Metropolian varainhankintakampanjaan Muutamme maailmaa yhdessä.  ”Haluamme olla lahjoituksella esimerkkinä muillekin Metropolian osaamista arvostaville toimijoille. Toivottavasti monet muut seuraavat perässä ja osallistuvat kampanjaan”, totesi toimitusjohtaja Martikainen.

”Olen valtavan iloinen lahjoituksesta. Se auttaa yhdessä vaalimaan ammattikorkeakoulusta valmistuneiden osaamista ja hyvää työllistymistä”, kiitti Metropolian toimitusjohtaja-rehtori Riitta Konkola Pilke päiväkotien edustajia.

Tuire Ranta-Meyer tuire.ranta-meyer@metropolia.fi tai 050 5262002

www.pilkepaivakodit.fi

Pilke päiväkodit Oy on kotimainen varhaiskasvatuspalveluja tarjoava yritys, jolla on 80 päiväkotia ympäri Suomen. Lisäksi Pilke järjestää perusopetuksen iltapäivätoimintaa 22 koululla ja muuta kerhotoimintaa. Pilkkeen toiminnassa on mukana noin 5000 lasta. Työntekijöitä on noin 950. Yrityksen laatulupaus on – parasta pienelle!