Pilke päiväkodit ja Lolapanda yhteistyöhön

Tiedote: Lola Panda on Pilkkeen uusi yhteistyökumppani

Pilke päiväkodit Oy ja suomalainen digitaalisten oppisovellusten tuotantoyhtiö BeiZ Oy ovat aloittaneet
yhteistyön. Pilke hankkii päiväkoteihinsa Manicon kehittämät FunTable-jättitabletit ja näihin BeiZ Oy:n Lola
Panda –ohjelmistojen lisenssit. FunTable on ryhmäoppimiseen tarkoitettu jättitabletti, jonka ääreen mahtuu 4-8 lasta kerralla.

Lola Panda-ohjelmistoja käytetään yli 3-vuotiailla lapsilla englanninkielen opetukseen sekä lukemisen ja
matemaattisten taitojen oppimisohjelmana. Ohjelmien sisällöt ovat suomalaisen varhaiskasvatuksen
opetussuunnitelman mukaisia. Lola Pandan oppimisohjelmat toimivat sekä tableteilla että FunTablekosketusnäyttölaitteella.

Lola Pandan oppipaketissa on 10 laajaa oppikokonaisuutta, joilla opitaan lukemaan, laskemaan sekä
kehitetään loogista päättelykykyä. Oppisisällöt löytyvät 12 kielellä ja maailmalla Lolan oppisovellusten
käyttäjiä onkin jo 20 miljoonaa. Itse Lola Panda on kuvitteellinen pandahahmo, joka on pääosassa yrityksen
opetusohjelmissa. Lola Pandan sovellukset ovat suosittuja erityisesti Kiinassa ja Yhdysvalloissa.

”Olemme iloisia yhteistyöstä Beiz Oy:n kanssa. Lasten digitaaliset taidot kehittyvät yhteisessä leikissä Lola
Panda sovellusta ja FunTabel jättitablettia hyödyntäen. Ne ovat välineitä, jotka rikastavat oppimisympäristö ja
tuottavat lapsille tulevaisuuden taitoja.” kommentoi Pilke päiväkotien toimitusjohtaja Minna Martikainen.

Yhteistyön tarkoituksena on laajentaa Pilke-päiväkotien digitaalisia oppimisympäristöjä ja kehittää yhdessä
Lola Panda –oppimisohjelmistoja varhaiskasvatusikäisille lapsille. Uusi digitaalinen oppimisympäristö sopii
erityisesti ryhmäoppimiseen, jossa korostuvat vertaistuki ja -oppiminen sekä sosiaaliset taidot.

”Pilke-yhteistyö on meille todella upea mahdollisuus tehdä yhteistyötä päiväkotien ammattilaisten kanssa
ympäri Suomen ja saada uusia ideoita kehitystyöhön.” kommentoi BeiZ Oy:n toimitusjohtaja Jussi-Pekka Koskiranta.

www.pilkepaivakodit.fi

Jussi-Pekka Koskiranta
BeiZ Oy
jussi-pekka.koskiranta@beiz.com
www.lolapanda.com

Pilke päiväkodit Oy on kotimainen varhaiskasvatuspalveluja tarjoava yritys, jolla on 101 päiväkotia ympäri Suomen. Varhaiskasvatustoiminnan lisäksi Pilke järjestää perusopetuksen iltapäivätoimintaa 29 koululla. Pilke-päiväkodeissa leikkii ja kasvaa noin 6200 lasta ja yritys työllistää noin 1100 varhaiskasvatuksen ammattilaista. Pilke-päiväkotien laatulupaus on – parasta oppia pienelle!

www.pilkepaivakodit.fi

BeiZ Oy:n on suomalainen digitaalisten oppisisältöjen tekijä Lola Panda -tuotemerkillä. Lola Pandan sovelluksia käyttää 20 miljoonaa 3-8-vuotiasta lasta 14 kielellä ympäri maailman. Opetussisällöt noudattavat suomalaista opetussuunnitelmaa ja ne on kehitetty yhteistyössä Helsingin sekä Tampereen yliopiston kanssa. Lola Pandan oppisovelluksia voi ladata puhelimille ja tableteille mm. AppStoresta ja Google Playsta ja ne toimivat myös isoilla ryhmäoppimisen näytöillä.

www.lolapanda.com