Lahden Pilke musiikkipäiväkoti Onnimannissa toimii perhekahvila

Tiedote: Lahden Onnimannissa perhekahvila

Lehdistötiedote 7.10.2016

pilke_logo

Lahden Pilke musiikkipäiväkoti Onnimannissa toimii perhekahvila – kotona olevien vanhempien ”olohuone”

Lahden Pilke musiikkipäiväkoti Onnimanniin on avattu perhekahvila, joka on avoin kohtaamispaikka kaiken ikäisille lapsille ja vanhemmille. Tarjolla on mukavaa ja leppoista yhdessä oloa kahvittelun ja lasten omien leikkien merkeissä.

Perhekahvila Onnimanni on syksyllä 2016 avoinna klo 9-11 parillisten viikkojen keskiviikkoisin. Perhekahvila toimii Pilke päiväkoti Onnimannin tiloissa Lahden Ahtialassa osoitteessa Vallesmanninkatu 5, 15300 Lahti. Kahvilaan ei tarvitse erikseen ilmoittautua, vaan sinne voi tulla silloin, kun se omaan aikatauluun sopii.

Perhekahvilassa on paikalla Onnimannin varhaiskasvattaja vastailemassa vanhempien kysymyksiin ja vetämässä keskustelua esille nousevista aiheista esimerkiksi päiväunista, lasten sairauksista ja siisteyskasvatuksesta.

Haluamme tarjota alueemme kotona oleville vanhemmille yhteisen “olohuoneen”, jossa sekä lapset että aikuiset voivat viettää mukavan aamupäivän toisiinsa tutustuen. Toivomme Perhekahvila Onnimannin olevan paikka, jonne kaikkien halukkaiden on helppo tulla ja jossa voi saada tuiki tarpeellista vertaistukea lapsiperhe-elämän erilaisissa tilanteissa.” kertoo päiväkoti Onnimannin johtaja Maisa Jokinen.

Musiikkipainotteisessa päiväkoti Onnimannissa on 75 päivähoitopaikkaa 0-6-vuotiaille lapsille. Onnimannin naapurissa on hoivakoti Vallesmanni. Päiväkotilapset ja hoiva-asukkaat jakavat yhteistä arkea molempien ehdoilla muun muassa yhteisillä lauluhetkillä.

Maisa Jokinen

Päiväkodin johtaja

maisa.jokinen@pilkepaivakodit.fi

Pilke päiväkodit Oy on kotimainen päivähoitoyritys. Sillä on yhteensä 54 päiväkotia Uudellamaalla, Lahdessa, Kouvolassa, Porissa, Tampereella, Nokialla sekä Turun seudulla. Lisäksi Pilke järjestää perusopetuksen iltapäivätoimintaa 23 koululla ja muuta kerhotoimintaa. Pilkkeen toiminnassa on mukana noin 3300 lasta. Työntekijöitä on noin 600.