Kangasalle Pilke musiikkipäiväkoti Kannel

Tiedote: Kangasalle uusi musiikkipainotteinen päiväkoti

Lehdistötiedote 1.2.2017

Pilke päiväkotien toiminta laajenee Pirkanmaalla – Kangasalle aukeaa elokuussa uusi musiikkipainotteinen päiväkoti Kannel

Pilke päiväkodit laajentaa toimintaansa Pirkanmaalla ja avaa elokuussa 2017 uuden, musiikkipainotteisen päiväkodin Kangasalle Rataniityntielle uudisrakennukseen. Päiväkoti on nimeltään Pilke musiikkipäiväkoti Kannel ja siellä on 60 päivähoitopaikkaa 0–5-vuotialle lapsille.

Musiikkipäiväkodin tavoitteena on tarjota lapsille musiikillisia elämyksiä, valmiuksia ja taitoja.  Pilkkeen musiikkikasvatuksen rakennuspalikoina toimivat laulut, laululeikit, lorut, soittaminen, liikunta ja musiikin kuuntelu. Tavoitteena on myös antaa virikkeitä jatkuvan musiikkiharrastuksen syntymiseen.

”Pilke musiikkipäiväkoti Kannel lisää vanhempien mahdollisuutta valita lapselleen mieluisa hoitopaikka Kangasalla, niin sijainnin kuin sisällönkin suhteen. Musiikki kuuluu yhtenä osana varhaiskasvatuksen arkeen, mutta päiväkoti Kantelessa musiikin kautta peilautuu kaikki toiminta.” kertoo Pilke päiväkotien toimitusjohtaja Minna Martikainen.

Pilke musiikkipäiväkoti Kannel on yksityinen päiväkoti, johon haetaan palveluseteliä Kangasalan kunnalta. Päiväkodin päivähoitomaksu on korkeimmillaan sama kuin kunnallisessa päivähoidossa.

Pilke päiväkodit on kotimainen päivähoitoyritys, jolla on yli 60 päiväkotia ympäri Suomen. Pirkanmaalla on ennestään kolme Pilke päiväkotia, kaksi Tampereella ja yksi Nokialla.

www.pilkepaivakodit.fi

Pilke päiväkodit Oy on kotimainen päivähoitoyritys. Sillä on yhteensä 61 päiväkotia Uudellamaalla, Lahdessa, Kouvolassa, Porissa, Tampereella, Nokialla, Turun seudulla, Joensuussa, Varkaudessa ja Oulussa.

Lisäksi Pilke järjestää perusopetuksen iltapäivätoimintaa 23 koululla ja muuta kerhotoimintaa. Pilkkeen toiminnassa on mukana noin 3500 lasta. Työntekijöitä on noin 650.