Helsinkiin 8. Pilke-päiväkoti

Tiedote: Helsingin Herttoniemeen aukesi toinen Pilke-päiväkoti

LEHDISTÖTIEDOTE 21.9.2018

Helsingin Herttoniemeen aukesi toinen Pilke-päiväkoti

Pilke päiväkodit Oy avasi toisen päiväkodin Herttoniemeen 13. syyskuuta 2018. Liikuntapainotteinen päiväkoti, Pilke Taikapomppu, sijaitsee osoitteessa Laivalahdenkaari 5 samalla kadulla Pilkkeen musiikkipainotteisen päiväkoti Taikalaulun kanssa.

Pilke liikuntapäiväkoti Taikapompun tavoitteena on liikunnan riemun ja liikunnallisen elämäntavan löytäminen. Liikuntapainotteisuus toteutuu päiväkodin arjessa esimerkiksi retkeilynä, päivittäisinä pihaleikkeinä, viikoittaisina liikunnallisina musiikkihetkinä ja ohjattuina liikuntatuokioina. Kokeilemme myös monipuolisesti erilaisia liikuntalajeja esimerkiksi uintia, nassikkapainia ja pyöräilyä.

Pilkkeen pitkäaikainen ja pidetty päiväkodin johtaja Katariina Lemmetti johtaa molempia Herttoniemen päiväkoteja.

”Taikapomppuun astuessa voi aistia, että tässä paikassa on jotain taikaa! Varhaiskasvattajat ovat ammattitaitoisia, iloisia ja sensitiivisiä kasvattajia sekä kannustavat liikkumaan myös arkisemmissakin touhuissa päivän aikana. Rakennuksessa on korkeat huoneet ja ikkunat, jotka mahdollistavat luonnonvalon pääsyn sisään kaikissa tiloissa. Meillä on mahtavat maisemat ja meri ympärillä, joten tutkittavaa ja retkikohteita riittää alueella.” kertoo päiväkodin johtaja Lemmetti.

Pilke päiväkodit Oy on kotimainen varhaiskasvatuspalveluja tarjoava yritys, jolla on 99 päiväkotia ympäri Suomen. Liikuntapäiväkoti Taikapomppu on Pilkkeen kahdeksas päiväkoti Helsingissä.

Pilke avasi elokuussa 2018 14 uutta Pilke-päiväkotia, joista pohjoisin sijaitsee Torniossa ja eteläisin Vantaalla. Kesäkuun 2018 jälkeen yritys on tehnyt myös kolme yrityskauppaa Turussa, Helsingissä ja Oulussa.

Varhaiskasvatustoiminnan lisäksi
 Pilke järjestää perusopetuksen iltapäivätoimintaa 29 koululla ja muuta kerhotoimintaa. Pilke päiväkodeissa leikkii ja kasvaa noin 6200 lasta ja yritys työllistää noin 1100 varhaiskasvatuksen ammattilaista. Pilkkeen laatulupaus on – parasta oppia pienelle!

Katariina Lemmetti
Päiväkodin johtaja