Tiedote:

Pilke päiväkodit on ostanut päiväkoti Taikapuiston

Tiedote: Haapaveden päiväkoti Taikapuisto Pilke päiväkodeille

LEHDISTÖTIEDOTE 7.8.2017

Haapaveden päiväkoti Taikapuisto Pilke päiväkodeille – Pilke päiväkodit laajentaa toimintaansa Pohjois-Pohjanmaalla

Pilke päiväkodit Oy on ostanut Haapavedellä sijaitsevan Päiväkoti Taikapuisto Oy:n. Yrityskauppa vahvistettiin 2. elokuuta 2017.

Päiväkoti Taikapuisto on toiminut Haapavedellä vuodesta 2010. Päiväkodissa on 63 päivähoitopaikkaa 1-6-vuotiaille lapsille. Taikapuisto tarjoaa lapsille musiikki- ja liikuntapainotteista varhaiskasvatusta sekä esiopetusta.

Taikapuiston liikuntapainotteisessa ryhmässä lapset voivat liikkua ja leikkiä yhdessä, harrastaa monipuolisesti eri liikuntalajeja sekä ratsastaa. Musiikkipainotteisessa ryhmässä lapset pääsevät tutustumaan soittimiin, rytmeihin ja lauluihin leikkien kautta. Päiväkoti Taikapuiston arki ja toiminta jatkuvat ennallaan. Päiväkodin johtajana jatkaa Vuokko Vinberg ja henkilöstö pysyy samana.

”Päiväkoti Taikapuisto sopii erinomaisesti Pilke päiväkotien perheeseen monipuolisen ja lapsuutta arvostavan toiminnan johdosta. Hyvä yhteistyö perheiden ja kunnan kanssa luo toiminnalle vahvan perustan, mistä Pilkkeen on hyvä jatkaa. Olen erittäin iloinen, että saimme mahdollisuuden viedä Taikapuistoa eteenpäin.” iloitsee Pilke päiväkotien toimitusjohtaja Minna Martikainen.

”Taikapuisto pääsi hyvään perheeseen. Jätän toiminnan hyvällä mielellä Pilke päiväkodeille ja uskon, että Taikapuiston toiminta kehittyy entisestään. Taikapuistossa on ammattitaitoinen ja osaava henkilökunta, joka on avoimin mielin valmiina Taikapuiston uuteen tulevaisuuteen.” toteaa Päiväkoti Taikapuiston entinen toimitusjohtaja Tiina Eriksson.

Pilke päiväkodit Oy on kotimainen varhaiskasvatuspalveluja tarjoava yritys, jolla on 69 päiväkotia ympäri Suomen. Päiväkoti Taikapuisto on Pilkkeen kuudes yritysosto Pohjois-Pohjanmaalla tämän vuoden aikana. Pilkkeellä on Oulussa ennestään viisi päiväkotia.

Varhaiskasvatustoiminnan lisäksi Pilke järjestää perusopetuksen iltapäivätoimintaa 22 koululla ja muuta kerhotoimintaa. Pilkkeen toiminnassa on mukana noin 4000 lasta. Työntekijöitä̈ on noin 750. Yrityksen laatulupaus on – parasta pienelle!

www.pilkepaivakodit.fi

Pilke päiväkodeilla ja iltapäiväkerhoilla on yksi tavoite: tarjota lapselle hyvä päivä – joka päivä. Ja koska hyvään päivään ei ole yhtä kaavaa, tärkeintä on luoda turvallinen ja ilmapiiriltään kannustava hoitopaikka, jonne lapsen kiva mennä ja jossa on hyvä olla. Loppu tuleekin sitten luonnostaan – kunhan on vain pilkettä silmässä.