Uusi yksityinen päiväkoti Kaarinaan

Tiedote: Pilke tiedepäiväkoti Kipinä aukesi Kaarinaan

LEHDISTÖTIEDOTE 11.1.2018

Pilke tiedepäiväkoti Kipinä aukesi Kaarinaan

Kaarinaan aukesi uusi tiedepainotteinen päiväkoti maanantaina 8. tammikuuta 2018. Piispanristin Nurminiitynkadulla sijaitsevassa Pilke tiedepäiväkoti Kipinässä on 96 päivähoitopaikkaa 0–5-vuotialle lapsille.

Tiedepainotteisessa päiväkodissa keskitytään ilmiöiden tutkimiseen ja ihmettelyyn yhdessä lasten kanssa. Tiedepainotteisuus kirjataan päiväkodin varhaiskasvatussuunnitelmaan ja se näkyy monella eri tavalla päiväkodin arjessa.

Päiväkotiin rakennettiin muun muassa leikkitilat siten, että ne houkuttelevat ja kannustavat tutkimiseen ja kokeiluun. Päiväkodissa on erillinen tutkimusleikkitila, jossa pienet professorit voivat tehdä tutkimuksiaan muun muassa pipeteillä, luupeilla, koeputkilla ja suurennuslaseilla.

Pilke päiväkodit Oy on kotimainen varhaiskasvatuspalveluja tarjoava yritys, jolla on 79 päiväkotia ympäri Suomen. Päiväkoti Kipinä on Pilkkeen toinen päiväkoti Kaarinassa, jossa Pilkkeellä on ennestään päiväkoti Omppula Piikkiön Raadelmassa.

”Raadelman Omppulalla on jo pitkät perinteet hyvänä päiväkotina Kaarinassa. Nyt olemme innoissamme, kun saamme mahdollisuuden tuoda Pilkkeen tiedepainotteisuutta kaarinalaisten lasten arkeen. Päiväkoti Kipinässä yhdessä ihmetellään, tutkitaan ja oivalletaan elämän erilaisia ilmiöitä ja hyödynnetään tutkimusvälineistöä sekä digitekniikkaa oppimisen tukena leikkiä unohtamatta.” kertoo Pilke päiväkotien toimitusjohtaja Minna Martikainen.

Varhaiskasvatustoiminnan lisäksi Pilke järjestää perusopetuksen iltapäivätoimintaa 22 koululla ja muuta kerhotoimintaa. Pilkkeen toiminnassa on mukana noin 4000 lasta. Työntekijöitä on noin 850. Yrityksen laatulupaus on – parasta pienelle!

Tuulia Tamminen
Länsi-Suomen aluejohtaja
tuulia.tamminen@pilkepaivakodit.fi

Pilke päiväkodeilla ja iltapäiväkerhoilla on yksi tavoite: tarjota lapselle hyvä päivä – joka päivä. Ja koska hyvään päivään ei ole yhtä kaavaa,        tärkeintä on luoda turvallinen ja ilmapiiriltään kannustava ympäristö, jonne lapsen on kiva mennä ja jossa on hyvä olla. Loppu tuleekin sitten  luonnostaan – kunhan on vain pilkettä silmässä.

Vapaalantie 2 B 25

Ota yhteyttä!