Pilkkeelle viisi uutta päiväkotia Pohjois-Pohjanmaalta

Tiedote: Pilke päiväkodit Oy laajentaa toimintaansa Pohjois-Pohjanmaalla

LEHDISTÖTIEDOTE 30.11.2017

Pilke päiväkodit Oy laajentaa toimintaansa Pohjois-Pohjanmaalla

Pilke päiväkodit on ostanut viisi uutta päiväkotia Pohjois-Pohjanmaalta Nivalasta ja Ylivieskasta.

Pilke päiväkodit Oy on ostanut Naperopelto Oy:n liiketoiminnan. Yrityskauppa vahvistettiin 29. marraskuuta 2017.

Naperopelto Oy:n viisi päiväkotia on toiminut Nivalassa ja Ylivieskassa vuodesta 2011 lähtien ja ne tarjoavat varhaiskasvatusta noin 140 alle kouluikäiselle lapselle.

”Pitkän harkinnan jälkeen on aika siirtää katseet tulevaisuuteen ja uusiin haasteisiin. Luovutan yritystoimintani Pilkkeelle luottavaisin ja levollisin mielin. Kiitän perheitä sekä muita yhteistyökumppaneita erinomaisen hyvästä yhteistyöstä kuluneina vuosina.” sanoo Naperopelto Oy:n entinen omistaja Kaisa Pihlajaniemi.

Yrityskaupan myötä Pilke päiväkodeiksi siirtyy viisi päiväkotia: Tuulentupa ja Tuulenpesä Nivalasta sekä Taikametsä, Taikatuuli ja Taikaniitty Ylivieskasta. Päiväkotien arki ja toiminnat jatkuvat ennallaan. Myös henkilöstö pysyy samana.

Päiväkodit Tuulentupa, Tuulenpesä sekä Taikaniitty ovat Suomen Ladun Luonnossa kotonaan –päiväkoteja ja niissä ulkoillaan ja liikutaan paljon iästä ja säästä riippumatta.

”Naperopellon päiväkotien toiminta rakentuu samanlaisesta arvomaailmasta ja lapsen kohtaamisesta kuin Pilkkeelläkin. Olen iloinen uusista perheenjäsenistä, jotka tuovat laadukkaan lisän sekä monipuolisen vahvistuksen Pilkkeen toimintaan Pohjanmaalla.” kommentoi Pilke päiväkotien toimitusjohtaja Minna Martikainen.

Pilke päiväkodit Oy on kotimainen varhaiskasvatuspalveluja tarjoava yritys, jolla on 76 päiväkotia ympäri Suomen. Pohjois-Pohjanmaalla Pilkkeellä on ennestään seitsemän päiväkotia.

Varhaiskasvatustoiminnan lisäksi Pilke järjestää perusopetuksen iltapäivätoimintaa 22 koululla ja muuta kerhotoimintaa. Pilke päiväkodeissa leikkii ja kasvaa noin 4000 lasta ja yritys työllistää noin 800 varhaiskasvatuksen ammattilaista. Pilkkeen laatulupaus on – parasta pienelle!

Kaisa Pihlajaniemi
Naperopelto Oy
kaisa@naperopelto.fi
www.naperopelto.fi

Pilke päiväkodeilla ja iltapäiväkerhoilla on yksi tavoite: tarjota lapselle hyvä päivä – joka päivä. Ja koska hyvään päivään ei ole yhtä kaavaa, tärkeintä on luoda turvallinen ja ilmapiiriltään kannustava ympäristö, jonne lapsen kiva mennä ja jossa on hyvä olla. Loppu tuleekin sitten luonnostaan – kunhan on vain pilkettä silmässä.

Vapaalantie 2 B 25

Ota yhteyttä!