Pilke mukana Slushissa!

Tervetuloa vierailemaan pop up -päiväkodissamme!

Tiedote: Pilke päiväkodit ja Fun Academy rakentavat pop up -päiväkodin Slush 2017 -tapahtuman yhteyteen

KUTSU: Tervetuloa vierailemaan pop up -päiväkodissamme Slush 2017 -tapahtumassa ja katsomaan, miltä avaruus näyttää lapsen silmin ja miten tulevaisuuden astronautteja koulutetaan!

Pop up -päiväkoti on avoinna torstaina 30.11. ja perjantaina 1.12. klo 10.00-13.00 Messukeskuksen Lapsiparkki-tilassa, jonne pääsee ilman Slush-passia.

Pienet astronauttioppilaat jakavat koulutuskokemuksiaan kuopiolaisten päiväkotilasten kanssa suorassa Skype-lähetyksessä torstaina 30.11. ja perjantaina 1.12. klo 12.00.

LEHDISTÖTIEDOTE 28.11.2017

Helsingin Messukeskuksen lapsiparkkiin nousee avaruusteemainen pop up –päiväkoti Slush 2017 –tapahtuman aikaan eli 30.11. – 1.12.2017. Pop up –päiväkodissa Slushin kansainvälisille vieraille esitellään suomalaista päiväkotiympäristöä, varhaiskasvatusta sekä Fun Academyn kehittämää Fun Learning –oppimisfilosofiaa ja lasten astronauttiohjelmaa.

Slushin pop up -päiväkotiin saapuu lapsia yhdessä opettajiensa kanssa kahdesta Pilke päiväkotien esiopetusryhmästä: vantaalaisesta Pilke tiedepäiväkoti Oivalluksesta sekä espoolaisesta Playschool Mäntyviidasta sekä Helsingin ja Vantaan kaupunkien päiväkodeista.

”On mahtavaa nähdä, miten lapset innostuvat avaruusteemasta! Aihepiiri pohjustaa monenlaisia tiede- ja taideprojekteja, ja samalla tutustutaan lasten kautta erilaisiin kulttuureihin ympäri maailman. Lasten omat kysymykset innostavat meidät kaikki tutkimaan yhdessä myös maapallon ihmeitä ja esimerkiksi omia tunteita ja aistimuksia”, sanoo Fun Academyn toimitusjohtaja Sanna Lukander.

Pop upiin rakennetaan pikkuastronauttien työpaja, jossa lapset muun muassa tapaavat astronauttihahmon – joka tuo terveisiä oikealta avaruusasemalta!

Pilke päiväkotien ja Fun Academyn varhaiskasvatusyhteistyö käynnistyi viime vuoden Slushin yhteydessä olevan pop up –päiväkodin merkeissä. Yhteistyö laajeni, kun Fun Learning -filosofiaan pohjautuva varhaiskasvatusmalli otettiin käyttöön vantaalaisessa Pilke tiedepäiväkoti Oivalluksessa ja päiväkoti liittyi Fun Academyn kansainväliseen päiväkotiverkostoon. Seuraavaksi verkostoon liittyy kuopiolainen Pilke tiedepäiväkoti Väläys.

”On ollut mahtavaa nähdä innostus päiväkodeissa avaruusteeman ja kansainvälisen yhteistyön toteuttamiseen. Tekniikan avulla voidaan olla yhteydessä reaaliajassa maapallon toiselle puolen. Lasten luontainen uteliaisuus ja tutkimisen halu osallistavat yhteydenpitoon, vaikka yhteistä kieltä ei ole.” kertoo Pilke päiväkotien toimitusjohtaja Minna Martikainen.

Fun Learning pohjautuu suomalaisen varhaiskasvatuksen maailmanlaajuisesti tunnustettuihin periaatteisiin, joihin kuuluu lasten rohkaisu kriittiseen ajatteluun ja ympäröivän maailman tutkimiseen – yhdessä, mutta yksilölliset tarpeet ja vahvuudet huomioiden.

LISÄTIETOJA:

Elena Piñero Martínez
Head of Marketing
Fun Academy Oy
p. 0458460300
elena@funacademy.fi

Pilke päiväkodit Oy on kotimainen varhaiskasvatuspalveluja tarjoava yritys, jolla on 71 päiväkotia ympäri Suomen. Varhaiskasvatustoiminnan lisäksi Pilke järjestää perusopetuksen iltapäivätoimintaa 22 koululla ja muuta kerhotoimintaa. Pilke päiväkodeissa leikkii ja kasvaa noin 4000 lasta ja yritys työllistää yli 800 varhaiskasvatuksen ammattilaista. Pilkkeen laatulupaus on – parasta pienelle! www.pilkepaivakodit.fi

Fun Academy on spinoff-yritys Rovio Entertainmentista ja kansainvälisen varhaiskasvatuksen oppimiskonseptin luoja. Yhtiö kehittää opettajille ja sisällöntuottajille digitaalisia työkaluja, täydennyskoulutusta ja pedagogisia tilaratkaisuja, jotka perustuvat hauskan oppimisen Fun Learning – filosofiaan ja korkeatasoiseen suomalaiseen opetusosaamiseen. Lisätietoja info@funacademy.fi – www.funacademy.fi, www.funlearning.com

Vapaalantie 2 B 25

Ota yhteyttä!