Avaamme uuden hirsipäiväkodin Auraan!

Tiedote: Pilke päiväkodit avaa uuden luontopainotteisen hirsipäiväkodin Auraan elokuussa 2017

Lehdistötiedote 27.4.2017

Pilke päiväkodit avaa uuden luontopainotteisen hirsipäiväkodin Auraan elokuussa 2017 – Hirsipäiväkoti on satsaus lasten ja työntekijöiden hyvinvointiin

Pilke päiväkodit laajentaa toimintaansa Varsinais-Suomessa ja avaa uuden päiväkodin Auraan, Turun kupeeseen elokuussa 2017. Luontopäiväkoti Kurki on rakenteilla Urpontielle hirsirakennukseen yhteistyössä Honkarakenteen ja Mediset Hoivarakentajien kanssa.

Auran päiväkoti on Pilke päiväkotien ensimmäinen hirsipäiväkoti, joka on vastaus voimakkaasti kasvavaan kysyntään saada lapsille sisäilmaltaan puhtaita päivähoitotiloja. Ekologisessa hirsipäiväkodissa lapset saavat nauttia raikkaasta sisäilmasta, hyvästä akustiikasta sekä massiivipuun tuomasta levollisesta ja rauhallisesta tunnelmasta.

”Pilke päiväkotien tavoitteena on huomioida rakentamisessa kestävän kehityksen periaatteita. Pyrimme esimerkiksi käyttämään maalämpöä ja led-valaistusta päiväkodeissamme. Ekologinen hirsirakentaminen sopii meidän arvomaailmaamme loistavasti. Terveellinen ja aistiystävällinen ympäristö lisää niin lasten kuin kasvattajienkin hyvinvointia päivän aikana”, kertoo Pilke päiväkodit Oy:n toimitusjohtaja Minna Martikainen.

Havainnekuva Auran hirsipäiväkodista. Kuva: Honkarakenne Oyj

Päiväkoti Kurjessa on 84 hoitopaikkaa 0-5-vuotiaille lapsille ja se on luontopainotteinen päiväkoti, jossa lapsi oppii myönteistä asennetta luontoon sekä kestävään elämäntapaan.

Päiväkodissa ulkoillaan paljon säästä riippumatta. Päiväkodin toiminnassa korostuvat erilaisten luonnonilmiöiden tutkiminen ja ihmettely ja säännöllinen retkeily. Kekseliäisyys, kierrätys ja luonnon omien antimien hyödyntäminen oppimisessa ja leikkivälineinä ovat tärkeä osa luontopäiväkodin arkea.

Pilke luontopäiväkoti Kurki on yksityinen päiväkoti, johon haetaan palveluseteliä Auran kunnalta. Päiväkodin päivähoitomaksu on korkeimmillaan sama kuin kunnallisessa päivähoidossa. Myös lähikuntien asukkaat voivat hakea hoitopaikkaa päiväkodista.

Pilke päiväkodit on kotimainen päivähoitoyritys, jolla on yli 60 päiväkotia ympäri Suomen. Varsinais-Suomessa Pilkkeellä on ennestään yhteensä seitsemän päiväkotia, joista viisi on Turussa, yksi Kaarinassa ja yksi Nousiaisissa.

Pilke päiväkodit Oy, Honkarakenne Oyj sekä Mediset Hoivarakentajat Oy rakentavat yhteistyössä vuoden 2020 loppuun mennessä yhteensä 34 hirsipäiväkotia eri puolille Suomea. Auran päiväkoti on kolmikon ensimmäinen yhteistyöpäiväkoti. Seuraavat hirsipäiväkodit tulevat Vantaalle ja Jankkalaan ja useiden muiden paikkakuntien kanssa neuvotellaan parhaillaan hirsipäiväkodin rakentamisesta.

www.pilkepaivakodit.fi

Pilke päiväkodit Oy on kotimainen varhaiskasvatuspalveluja tarjoava yritys, jolla on yli 60 päiväkotia ympäri Suomen. Lisäksi Pilke järjestää perusopetuksen iltapäivätoimintaa 23 koululla ja muuta kerhotoimintaa. Pilkkeen toiminnassa on mukana noin 3800 lasta. Työntekijöitä on noin 720. Yrityksen laatulupaus on – parasta pienelle!

Vapaalantie 2 B 25

Ota yhteyttä!

Please leave this field empty.