Uusi yritysosto Oulussa

Tiedote: Pilke on ostanut oululaisen päiväkoti Taikapurren

LEHDISTÖTIEDOTE 3.11.2017

Pilke päiväkodit Oy on ostanut oululaisen päiväkoti Taikapurren

Päiväkoti Taikapursi on Pilkkeen seitsemäs yritysosto Pohjois-Pohjanmaalla tänä vuonna.

Pilke päiväkodit Oy on ostanut Oulussa sijaitsevan päiväkoti Taikapursi Oy:n osakekannan Marja-Liisa Lohilahdelta. Yrityskauppa vahvistettiin 31. lokakuuta 2017.

Päiväkoti Taikapursi on toiminut Oulussa vuodesta 2010 lähtien. Se sijaitsee Oulun keskustan tuntumassa Kansankatu 60:ssa Etu-Lyötyssä.

”Päiväkoti Taikapursi on erinomainen lisä Pilke päiväkoteihin. Sen kodinomainen ja kiireetön ilmapiiri sekä lapsilähtöinen toiminta ovat juuri sellaisia asioita, joita haluamme varhaiskasvatuksessa toteuttaa.” kertoo Pilke päiväkotien toimitusjohtaja Minna Martikainen.

Päiväkodissa on 24 päivähoitopaikkaa 1–5-vuotiaille lapsille.  Taikapurressa noudatetaan ympäristöohjelmaa ja se on Vihreä Lippu –päiväkoti. Lisäksi päiväkodin toiminnassa toteutetaan Reggio Emilia –pedagogiikkaa.

Päiväkoti Taikapurren arki ja toiminta jatkuvat ennallaan. Päiväkodin johtajana jatkaa vastaavana lastentarhanopettajana aiemmin toiminut Elina Mettovaara ja muu henkilöstö pysyy samana.

”Tavoitteeni on jatkossa keskittyä pian 20 vuotta sitten perustamani yritykseni Musiikkipäiväkoti Taikatahdin kehittämiseen ja laajentamiseen. Lisäksi omat haasteeni keskittyvät jatkossa myös Reggio Emilia –pedagogisten opettajien kouluttamiseen, kansainväliseen yhteistyöhön sekä pedagogiseen kirjaprojektiin yhteistyössä eri maiden asiantuntijoiden kanssa. Niinpä olen Taikapursi Oy:n osakekannan myynnissä valinnassani pitkällisen pohtimiseni jälkeen päätynyt Pilke päiväkodit Oy:hyn. Pilkkeen toiminta vastaa arvovalinnoiltaan Taikapurren nykyistä toimintaa, lisäksi päätökseeni vaikutti myös Pilke Oy:n omistuspohjan suomalaisuus.” kertoo Musiikkipäiväkoti Taikatahdin toimitusjohtaja/pedagoginen johtaja Marja-Liisa Lohilahti.

Pilke päiväkodit Oy on kotimainen varhaiskasvatuspalveluja tarjoava yritys, jolla on 71 päiväkotia ympäri Suomen. Oulussa Pilkkeellä on ennestään viisi päiväkotia.

Varhaiskasvatustoiminnan lisäksi Pilke järjestää perusopetuksen iltapäivätoimintaa 22 koululla ja muuta kerhotoimintaa. Pilke päiväkodeissa leikkii ja kasvaa noin 4000 lasta ja yritys työllistää noin 800 varhaiskasvatuksen ammattilaista. Pilkkeen laatulupaus on – parasta pienelle!

www.pilkepaivakodit.fi

Marja-Liisa Lohilahti
Taikatahti Oy
liisa.lohilahti@taikatahti.net
www.taikatahti.com

Pilke päiväkodeilla ja iltapäiväkerhoilla on yksi tavoite: tarjota lapselle hyvä päivä – joka päivä. Ja koska hyvään päivään ei ole yhtä kaavaa, tärkeintä on luoda turvallinen ja ilmapiiriltään kannustava ympäristö, jonne lapsen kiva mennä ja jossa on hyvä olla. Loppu tuleekin sitten luonnostaan – kunhan on vain pilkettä silmässä.

Vapaalantie 2 B 25

Ota yhteyttä!